OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi växer i leveransområdet Karlstad! Vill du vara med och skapa nya möjligheter och få fram medarbetarnas rätta potential? Vårt uppdrag inom Arbetsförmedlingens tjänst Rusta & Matcha växer och vi behöver förstärka vårt team med en områdeschef.
Om tjänsten
I rollen som handledande områdeschef har du ett övergripande ansvar att leda och fördela arbetet på de kontor som tillhör leveransområdet samt ansvarar för en bra arbetsmiljö. I rollen som områdeschef har du personalansvar och ansvarar bland annat för medarbetar- och lönesamtal. Områdeschefen har det övergripande ansvaret för administrationen och kvalitetssäkra företagets leverans i Rusta & matcha.
I kombination med rollen som områdeschef kommer du delvis att arbeta som handledare i Rusta och matcha. Som handledare jobbar du med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök.
Då det ingår flera kontor i leveransområdet ingår det i rollen att närvara på samtliga kontor varje vecka. Det förutsätter att du kommer behöva resa mellan våra kontor.
Om dig
För att lyckas i rollen som handledande områdeschef behöver du ha ett starkt engagemang och samtidigt vara lyhörd. Du ser varje medarbetare i ditt team och kan lyfta fram medarbetarnas positiva egenskaper. Du är ansvarsfull och vill vara med och utveckla. Som person är du en prestigelös lagledare som gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med. Du behöver vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera ditt och teamets arbete.
Krav: Att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift, samt har goda kunskaper om avtalet Rusta & matcha. Du ska ha haft någon form av ledande roll som bedöms relevant för tjänsten.
Verifikation av meriter Leverantören ska kunna styrka handledarens kompetens genom verifierbara dokument och intyg när Arbetsförmedlingen så begär.
Arbetsförmedlingen godkänner kompetens för handledare enligt alternativ 1 eller alternativ 2.
Alternativ 1
Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med tjänsten.
Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
– Arbetsledning med personalansvar. – Rekrytering. – Omställningsarbete för arbetssökande. – Studie- och yrkesvägledning. – Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). – Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. – Arbete med social- och grupp-psykologi. – Karriärvägledning.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.
Om oss
Re:Shift är en etablerad aktör inom arbetsmarknadstjänster och kompetenshöjande insatser med samlad mångårig erfarenhet inom utbildning, ledarskap, rekrytering, bemanning och omställning. Vi erbjuder tjänster inom arbetsmarknadsprojekt; rusta och matcha (KROM) och omställning. Vi finns just nu i Västra Götaland, Värmland, Halland samt Skåne, där våra uppdragsgivare är Arbetsförmedlingen, kommuner och privata företag.