OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handledare
AOV:2015:91
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Arbete och välfärdsförvaltningen driver i samverkan mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen Projekt Respaldo där uppdraget är att arbeta med förändrings och rehabiliteringsinsatser mot sjukskrivna personer som inte har rätt till sjukpenning.
Arbetsuppgifter
Som handledare i Respaldo coachar du sjukskrivna personer i rehabiliteringsfasen, du medverkar vid deltagares uppföljningssamtal tillsammans med Försäkringskassan och handläggande socialsekreterare i Respaldo. I din roll som handledare kommer du att handleda personer i trädgårdsarbete. Under vinterhalvåret kommer du att vara ansvarig för och handleda i att bygga ett växthus samt planering av aktiviteterna som skall genomföras under sommarhalvåret.
I dina arbetsuppgifter ingår det viss dokumentation. Det ingår även ansvarsområden/uppdrag som du själv planerar och ser till att genomföra på rätt sätt.
Kvalifikation
För arbetet som handledare ska du som lägst ha 3-årig gymnasieutbildning. Vidare ska du antingen ha någon form av utbildning inom trädgård eller erfarenhet inom området, som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du bör ha erfarenhet av motivationshöjande och coachande arbete med inriktning mot arbetsmarknaden. Då kommunikation och viss dokumentation ingår i arbetet ska du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket.
Du är en person med en stark drivkraft att få andra att lyckas. Du arbetar gärna i team men kan planera ditt arbete självständigt och kan ansvara för att aktiviteter blir genomförda. Du klarar av ett högt tempo och tycker om ett omväxlande arbete som ställer krav på att hålla flera arbetsuppgifter igång samtidigt. Du har ett positivt prestigelöst förhållningssätt och har inga problem med att sätta gränser i ditt arbete med deltagare. Stor vikt kommer att läggas vid ovannämnda egenskaper.
Anställningsvillkor
Allmän visstidsanställning, 50% med tillträde 2015-09-01 och med varaktighet till och med 2017-05-30.
För mer information, ta kontakt med
Maria Sjöberg Olsrup, Enhetschef, 044-13 69 81
För facklig information, ta kontakt med
Leif Sivtoft, Kommunal, 044?13 48 96
Andreas Jeppsson, SSR, 044-13 53 84
Carina Sickeldal, Vision, 044-13 48 83
Sista ansökningsdatum
2015-08-16
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21