OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perstorps Kommun ligger centralt i norra Skåne och omsluts av en underbar natur som är så påtaglig att du femhundra meter från stationen befinner dig i skogsbrynet vid en vacker sjö. Ändå är omvärlden inte långt borta. Du når Helsingborg på 40 min, Hässleholm på 25 min och Malmö på 60 min. Kommunen har ca 7000 invånare och ca 550 anställda. I Perstorps kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
Vill du arbeta på en plats där man vill skapa samsyn och utvecklar verksamheten tillsammans, där man vill arbeta för att alla medarbetare ska känna delaktighet. Då är Perstorps Kommun något för dig.
Perstorps kommun- Socialförvaltningen söker
1 tjänst som Handledare i Daglig verksamhet SoL
Perstorps Dagverksamhet är en verksamhet inom ramen för socialpsykiatri som beviljas till vuxna personer med neuropsykiatrisk eller psykisk funktionsnedsättning, långvarig psykisk ohälsa eller samsjuklighet.
I verksamheten ges insatser som stödjer den enskilde att upprätthålla/utveckla sina egna resurser såsom närvaro, aktivt deltagande, kognitiv förmåga och social förmåga så att exempelvis ett inträde på arbetsmarknaden blir möjligt. Dagverksamheten ger även möjlighet till social samvaro.
Målsättningen är att ha en individcentrerad verksamhet där varje brukare utvecklas utifrån sina förutsättningar. Verksamheten arbetar utifrån Case management och dokumentation sker i Procapita.
Som Handledare förväntas du vägleda och stödja brukare i olika aktiviteter. Du förväntas även bidra till verksamhetens utveckling.
I perioder av hög arbetsbelastning kan det i tjänsten som handledare även ingå att utföra visst boendestöd i Boendestödsgruppen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socionom, socialpedagog eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och att du har erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning och psykisk ohälsa.
Detta är ett jobb för dig som gillar utmaningar, är flexibel och har stort tålamod. Du skall vara strukturerad och ha lätt för administration, planeringsarbete och god kunskap inom IT. Arbetet kräver god kommunikations- och samarbetsförmåga samt ett pedagogiskt sätt för att kunna implementera metoder och arbeta med utveckling av verksamheten. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Körkort är ett krav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Britt Tullberg
0435-391 46
Socialchef Annelie Myrbeck
0435-391 41
Områdeschef Anders Ivarsson
0435-39194
Skolchef Åke Svensson
0435-39301
Rektor Lisbeth Reimers
0435-39232
Rektor Charlotte Joehns
0435-39185
Rektor Andreas Mårtensson
0435-39283
Bitr.förskolechef/ bitr.rektor Sassa Gullberg
0435-39250
Områdeschef Kristian Håkansson
0435-39150
samordnare Åsa Gunnarsson
0435-39251 0435