OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en handledare till vårt kontor i Solna.
Itineris är en kompletterade aktör till Arbetsförmedlingen och levererar tjänsten Stöd och matchning.
Vårt uppdrag är att på snabbast möjliga tid få ut arbetslösa i jobb eller utbildning.
Vi är en av de större leverantörerna i Solna och har hjälp många ut till jobb.
Våra deltagare är främst nyanlända som kombinerar sin tid hos oss med SFI.
I jobbet som handledare coachar och motiverar du våra deltagare i deras jobbsökande. Du ser deras möjligheter och arbetar utifrån dem.
För att passa i rollen som handledare bör du trivas med ett serviceinriktat jobb. Det ingår att söka upp potentiella arbetsgivare och bygga upp ett eget kontaktnät. Du kommer också arbeta med dokumentation och administration samt bidra till utvecklingen i vår verksamhet.
Idag erbjuder vi aktiviteter som språkcafé, samhällsinformation och föreläsningar inriktade på arbetsmarknaden. Det är av vikt att du även vill bidra till denna del av verksamheten.
Vi ser gärna att du är flerspråkig; tigrinja, arabiska, persiska, dari eller pashto. Svenska är ett krav.
Förutom ovanstående kriterier ska du ha en eftergymnasial utbildning, gärna beteendevetare, socionom eller kandidatexamen inom arbetsmarknad, personal, organisation eller företagsekonomi samt arbetslivserfarenhet inom rekrytering, arbetsmarknadsfrågor, vägledning, personalhantering eller social- och gruppsykologi.
Välkommen med din ansökan!
Intervjuer sker fortlöpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.
Vi söker en handledare som är;
Serviceminded
Erfaren inom sälj
Lösningsfokuserad
Stresstålig
Flexibel
Båda fötterna på jorden
Itineris söker en medarbetare till kontoret i Solna. Du kommer att tillsammans med dina handledarkollegor, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd hjälpa våra deltagare till jobb eller utbildning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetsansvarig Malin Gadeborg
0720098560