OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Travos AB arbetar med integration, arbetsmarknads-program, rekrytering, utbildning och rådgivning, för näringslivet och för den offentliga sektorn.
För kunds räkning söker vi en handledare enligt följande:
Du ska dels uppfylla de generella kompetenskraven, samt även kvalificera dig genom alternativ 1 eller alternativ 2.
Generella kompetenskrav:
– Förmåga att kommunicera tydligt på Svenska i tal och skrift.
– Goda kunskaper i engelska motsvarande Engelska A på gymnasienivå.
Alternativ (1) Utbildning:
Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena;
Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet:
Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Alternativ (2) Utbildning:
Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet:
Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter.
– Arbetsledning med personalansvar
– Rekrytering
– Omställningsarbete för arbetssökande
– Studie- och yrkesvägledning
– Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
– Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
– Arbete med social- och gruppsykologi
Meriter:
Coachning på individ- och gruppnivå med råd, stöd och vägledning genom hela processen att söka arbete; förbereda deltagare inför intervjuer med företag, organisera arbetet med att knyta telefonkontakter och möten med arbetsgivare; göra utredningar och bedömningar av arbetsförmåga; leda workshops och skapa företagskontakter, övningar i personlig marknadsföring; samordna och fördela arbetet för ett antal mentorer som arbetar individuellt med deltagarna.