OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Travos AB är ett konsultföretag som arbetar med rekrytering.
För kunds räkning söker vi en handledare enligt följande kompetens:
Du ska dels uppfylla de generella kompetenskraven, samt även kvalificera dig genom alternativ 1 eller alternativ 2.
Generella kompetenskrav:
– Förmåga att kommunicera tydligt på Svenska i tal och skrift.
– Goda kunskaper i engelska motsvarande Engelska A på gymnasienivå.
Alternativ 1
Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar.
- Rekrytering.
- Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning.
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
- Arbete med social- och grupp-psykologi.
- Karriärvägledning.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år
Meriter:
Coachning på individ- och gruppnivå med råd, stöd och vägledning genom hela processen att söka arbete; förbereda deltagare inför intervjuer med företag, organisera arbetet med att knyta telefonkontakter och möten med arbetsgivare; göra utredningar och bedömningar av arbetsförmåga; leda workshops och skapa företagskontakter, övningar i personlig marknadsföring; samordna och fördela arbetet för ett antal mentorer som arbetar individuellt med deltagarna.