OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.
Vi utvidgar vår personalstyrka!
Vi söker dig som är driven, framåt, ödmjuk och flexibel för arbete med arbetssökande.
Du kommer att möta utrikesfödda personer som har yrkeserfarenhet från sitt hemland. Ditt uppdrag är att identifiera och kartlägga yrkesbakgrund och kompetensen hos dessa individer, samt arbeta för en kompetensbedömning och yrkesprövning för deltagaren. Du arbetar för att det ska bli enklare för deltagaren att komma ut i arbete.
Aktiva kontakter med arbetsgivare i närområdet är en viktig del i arbetet. Målet är att sammanställa en tydlig kompetensportfölj för deltagaren och att skapa kontaktytor som ger möjligheter på arbetsmarknaden. Arbetet kräver samarbete med myndigheter, organisationer, företag och kollegor.
Formell kompetens (krav)
- 1 års arbetserfarenhet (dokumenterad på heltid ex 50% under 2 år eller 100% 1 år eller liknande) av att ta fram CV och personligt brev, sammanställning av betyg/intyg samt framtagning av praktikplatser och att följa upp dem. (skall tydligt stå i CV)
- Data/dokumentationsvana
- Kunna yttrycka dig på svenska i tal samt skrift, då arbetet företrädesvis sker på svenska.
Meriterande kompetens (ej krav)
-kunskap i ett eller flera språk så som tigrinja, sorani, dari, pashtu, persiska, arabiska, engelska, franska.
-B-körkort och bil då resor i tjänsten ingår
-erfarenhet av att tidigare jobbat med huvudansvar i tjänster för bl.a. löpande kontakter med berörda parter inom etablering mm, logistik, uppföljning, kvalitetssäkring och rapportering.
-Studie- och yrkesvägledare, skall antingen vara utbildad Studie- och yrkesvägledare alternativt minst ett års väl dokumenterad erfarenhet som studie- och yrkesvägledare på heltid sammanlagt via arbetet.
-Om du tidigare arbetat med Meritportföljen eller Jobbcoachningsavtalet.
Personlig kompetens
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat samt flexibel. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.
Tillträde
omgående/löpande
Frågor besvaras Kiki Pers på telefon 0761-810 250 eller mail kiki.pers@abckraften.se
Ansökan via vår hemsida www.personalstrategerna.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansökknappen.
CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF, i CVn behöver start och slut av tjänster och utbildningar framgå med år och månad.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!