Handledare för arbete i Oskarshamn

Arbetsbeskrivning

ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.

Handledare- Oskarshamn

 

Tjänstens innehåll i huvudsak

Du kommer att möta utrikesfödda personer som har utbildning från sitt hemland. Ditt uppdrag är att identifiera och verifiera yrkesklassificeringar, genom kartläggning, kompetensbedömning och yrkesprövning. Genom att lyfta fram personliga egenskaper bidrar du till personens framgång på arbetsmarknaden. Aktiva kontakter med arbetsgivare i närområdet är en annan viktig del i arbetet. Målet är att sammanställa en tydlig kompetensportfölj och att skapa kontaktytor som ger möjligheter på arbetsmarknaden. Arbetet kräver samarbete med myndigheter, organisationer, företag och kollegor.

 

Formell kompetens

Observera att nedanstående är krav från vår uppdragsgivare.

1 års erfarenhet av att ta fram Meritportfölj

Eller

1 års erfarenhet av framtagning av praktikplatser Cv-skrivning och att sammanställa intyg och betyg.

Data/dokumentationsvana eftersom dator är ett arbetsverktyg i tjänsten.

Önskvärda meriter

Kunskap i ett eller flera språk så som arabiska, sorani, somaliska, dari, pashtu, persiska, tigrinja, romani, ryska, engelska, franska och spanska etc

B-körkort och bil då resor i tjänsten kan förekomma.

 

Personlig kompetens

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet förutsatt att de formella kompetenskraven uppfylls.

Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.

 

Din ansökan

Ansökan via vår hemsida www.abckraften.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansök-knappen. CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF.

I ditt CV behöver det tydligt framgå hur du uppfyller de formella kompetenskraven. Startdatum och slutdatum för tjänster och utbildningar ska framgå med år och månad.

 

Information

Våra annonser kan ligga ute under längre perioder då vår verksamhet växer i deltagarantal vilket innebär att vi ofta söker nya medarbetare till våra befintliga uppdrag eller till kommande uppdrag hos oss.

Vänta inte med din ansökan då urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.

 

Frågor besvaras av r: 

Koordinator: Peter Johansson, tfn: 0761-810662

Mail: peter.johansson@abckraften.se

 

Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ABC kraften Eskilstuna
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 26 april 2017

Besöksadress

Fristadstorget 8A
None

Postadress

Fristadstorget 8A
Eskilstuna, 63220

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024