Handledare för arbetssökande

Arbetsbeskrivning

Som handledare i uppdraget Stöd och matchning ansvarar du för att matcha, motivera, coacha och vägleda arbetssökande till egen försörjning genom arbete eller utbildning. Du måste känna till ditt regionala och lokala näringsliv och vara uppdaterad på vad arbetsmarknaden söker just i ditt område. Du skall också helhjärtat drivas av att stötta, peppa och tro på att alla människor har en plats på arbetsmarknaden, oavsett förutsättningar. Du jobbar både i grupp och individuellt med personerna som kommer till oss.


Tillträde enligt överenskommelse.


För att arbeta som handledare krävs att du uppfyller minst en av nedanstående kravprofiler:

Kompetensprofil 1
- Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande
poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete,
studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap,
arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

OCH
- Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de fem senaste åren.

Kompetensprofil 2
- Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

OCH

- Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid från något av följande yrkesområden:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning

Du bör också uppfylla de generella kompetenskraven:
- Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
- Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och
presentationsprogram, e-post samt internet.
- Goda kunskaper i engelska motsvarande Engelska A på gymnasienivå.

Vi förutsätter även att du har vana av att planera och strukturera arbetsdagens insatser både självständigt och i samarbete med dina kollegor. Erfarenhet av att arbeta med myndigheter utefter olika avtal är meriterande. Datorn ska vara ditt naturliga arbetsredskap. Då vi är rapporteringsskyldiga till Arbetsförmedlingen förutsätts att du har vana av dokumentation. Bemötande och värderingar är viktiga ledord för AlphaCE. Hos oss arbetar vi tillsammans och delar med oss av våra kunskaper och erfarenheter.


AlphaCE är sprunget ur en passion, att alla människor har en plats på arbetsmarknaden! Vi har ett stort samhällsengagemang, lång erfarenhet av arbetsmarknaden och mötet med människor, samt ett stort kontaktnät. Vi brinner för det vi gör och därför gör vi nytta! Vi arbetar med coachande, förberedande och utbildande insatser som skapar bättre förutsättningar för dig att få ett jobb eller vara bättre rustad för arbetsmarknadens utmaningar. Vi finns runtom i Sverige och växer stadigt både ortsmässigt och medarbetarmässigt. Vi är noga med att våra anställda delar våra värderingar och vårt engagemang.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Mattsson Mähl
070-696 10 33
Regionchef Kristina Björnlund

Samordnare Erika Berggren
0763-457958 0763-457958
Samordnare Gävle Leif Palo
073-5077906
Regionchef Gabriella Pifrader
076-1150444
Projektledare Maria Ekman-Johansson
073 534 90 42
Regionchef Sydöst Kristina Björnlund

Christina Borin
0763-475193
Regionchef Gabriella Pifrader
0761-150444
Samordnare Erika Berggren
0763-457958

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB ALPHACE COACHING & EDUCATION
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Vi tillämpar provanställning i 6 månader. I ett inledande skede kan anställningen vara en deltid som successivt ökas till heltid.
  • Publicerat: 17 april 2017

Besöksadress

Bredgränd 5
Uppsala

Postadress

None
Uppsala, 75320

Liknande jobb


KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024