Handledare för arbetssökande

Handledare för arbetssökande

Arbetsbeskrivning

Till oss vänder sig människor som vill hitta sin plats på arbetsmarknaden. Antingen efter en längre arbetslöshet, andra för sitt första jobb. Vårt uppdrag är att tillsammans med deltagaren ta klivet in på arbetsmarknaden.
Du är kommunikativ och intresserad av att hjälpa och stötta människor. Du vill bidra till att skapa samhällsnytta och ser att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Som handledare i uppdraget i Stöd och Matchning ansvarar du för att matcha, motivera, coacha och vägleda arbetssökande till egen försörjning genom arbete eller utbildning.
För att arbeta som handledare krävs att du uppfyller minst en av nedanstående kravprofiler:


Kompetensprofil 1


- Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande
poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete,
studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap,
arbetsterapeut- eller socionomutbilning.


OCH
- Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de de fem senaste åren.




Kompetensprofil 2


- Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.


OCH
- Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid från något av följande yrkesområden:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning


Du bör också uppfylla de generella kompetenskraven:
- Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
- Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och
presentationsprogram, e-post samt internet.
- Goda kunskaper i Engelska.


Vi förutsätter även att du har vana av att planera och strukturera arbetsdagen insatser både självständigt och i samarbete med dina kollegor.
Erfarenhet av att arbeta med myndigheter utefter olika avtal är meriterande. Datorn ska vara ditt naturliga arbetsredskap. Då vi är rapporteringsskyldiga till Arbetsförmedlingen förutsätts att du har vana av dokumentation. Bemötande, erkännande och värderingar är viktiga ledord för Itineris. Hos oss arbetar vi tillsammans och delar med oss av våra kunskaper och erfarenheter.


Vi söker just nu handledare till samtliga våra kontor i Stockholm- Solna, Globen, Vällingby, Skärholmen, Kista och Sollentuna.


Tjänsterna tillsätts omgående.


#jobbjustnu

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetsansvarig Malin Gadeborg
0720098560

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Itineris
  • 6 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2020
  • Ansök senast: 30 december 2020

Besöksadress

Ankdammsgatan 1
Solna

Postadress

Polhemsgatan 7
Stockholm, 11236

Liknande jobb


30 oktober 2024

Jobbcoach med erfarenhet

Jobbcoach med erfarenhet

30 oktober 2024