Handledare för Rusta och matcha

Handledare för Rusta och matcha

Arbetsbeskrivning

Vi på Arbetsmedlarna AB söker någon som delar samma driv som oss. Vi som arbetar här har en lång erfarenhet av att hjälpa personer och företag inom rekrytering, bemanning och matchning.
Arbetsmedlarna blev auktoriserade inom tjänsten Rusta och matcha under 2022 och nu söker vi en ny kollega till vårt engagerade team, för att vara med och driva våra kontor i Stockholms län. Du drivs precis som vi av lösningar och av att se att personer hittar sin väg ut på arbetsmarknaden.
Dina arbetsuppgifter:
Du kommer arbeta i tjänsten Rusta och matcha med att ge stöd till arbetssökande i deras väg till att börja arbeta eller studier. Det gör du genom att planera, utföra och följa upp rustande insatser så som stöd med att skriva ansökningshandlingar, intervju träning och hitta och söka jobb samt utbildningar. Ditt uppdrag innebär att du tar kontakter med arbetsgivare och utbildningssamordnare och matchar Arbetsmedlarna deltagare med dessa. I tjänsten ingår det att marknadsföra Arbetsmedlarna.
Om tjänsten:
Tjänsten är till och börja med på 50% men vi ser gärna att den kan komma att utökas till heltid, vilket själv går att påverka.
Krav:
För att kunna söka tjänsten måste du uppfylla kraven som ställs för att kunna arbeta som handledare i tjänsten (KRAV, ansökningar där det ej framgår att man uppfyller kraven kommer ej beaktas)
Generella kompetenskrav:
Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post och internet.
Goda kunskaper i engelska motsvarande Engelska A på gymnasienivå



Du behöver också uppfylla något av dessa två alternativ (Du måste uppfylla alternativ 1 eller alternativ 2 för att kunna arbeta som handledare i tjänsten). Vid ansökan är det viktigt att du anger vilket av alternativen som du tillhör och förbereder med intyg/betyg som kan styrka detta.
Alternativ 1 - Specifik utbildning med generell arbetslivserfarenhet
Utbildning inom (minst 120hp eller motsvarande på Yrkeshögskolan):
Arbetsliv
Organisation och personalarbete
Studie- och yrkesvägledning
Företagsekonomi
Arbetslivs psykologi
Beteendevetenskap
Arbetsterapeut
Socionomutbildning



Huvudinriktningen på din utbildning måste vara inom något av dessa områden, alternativt huvuddelen av utbildningen.
Arbetslivserfarenhet:
Två års generell arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste 5 åren.
Deltidsarbete kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under två år.



Alternativ 2 - Generell utbildning med specifik arbetslivserfarenhet:
Utbildning:
Minst ett års generella heltidsstudier på eftergymnasial nivå.



Arbetslivserfarenhet:
Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning



För att uppfylla kraven skall du ha erhållit arbetslivserfarenheten under den senaste fem åren. Deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under tre år.
Vi ser fram emot din ansökan ! Gärna så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas så snart vi hittar rätt person.

Kontaktpersoner på detta företaget

Umit Barsaddo
070-3202128
styrelseledamot umit barsaddo
0703202128

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsmedlarna i Sverige AB SÖDERTÄLJE
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 3 december 2022

Besöksadress

fristadstorget 8
Eskilstuna

Postadress

None
SÖDERTÄLJE, 15171

Liknande jobb


KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024