OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I Stöd och Matchning som handledare kommer du stötta och följa upp deltagarna i sitt arbetssökande. Genom en kartläggning av deltagarnas behov planerar du och schemalägger aktiviteter samt följer upp deltagarna för att hjälpa dem nå sina mål. Slutmålet är givetvis arbete men kan även nås genom vidare studier.
Som handledare jobbar du med kompetenshöjande insatser inför jobbsökningen eller stötta dem ut i studier. Syftet är att finslipa arbetssökandes färdigheter i att söka arbete på ett aktivt och medvetet sätt mot ett tydligt mål. Arbetet innebär också att upprätta och följa upp handlingsplaner samt ha kontinuerliga kontakter med vår kund, Arbetsförmedlingen. Du kommer även ha ett stort fokus på kontakter med arbetsgivare.
För att söka tjänsten är det ett krav att du uppfyller 1 av nedan presenterade kompetenskrav.
Alternativ 1
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren. Arbetslivserfarenheten behöver inte vara inom branschen.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet:
Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrkes eller arbetsuppgifter.
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning
Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Övriga kompetenser
Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post samt internet.
Som person är du social och duktig på att organisera och planera din tid.
Du motiveras av att stödja och leda människor i förändring och till förändring samt har ett stort tålamod, ett starkt engagemang och en god människokännedom.
Vi sätter stort värde på din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och lyhördhet samt att du har en humanistisk grundsyn med förmågan att skapa energi.
Möjligheten för utveckling finns för rätt person.
Kontakta oss idag så berättar vi mer!
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetsansvarig Dali Takahashi
073-952 21 88
Rosina Russom
070-758 71 47
Vice VD, ansvarig för Stöd och Matchning Rosina Russom
070-758 71 47