OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du daglig variation i arbetet och tycker om att möta personer med olika funktionsvariationer?
Om tjänsten
Vi söker 1 handledare till den dagliga verksamheten Senapsvägen 20 b, en verksamhet med inriktning stöd och struktur och där utmanande beteenden behöver bemötas på ett tryggt och strukturerat vis. I rollen som handledare på Senapsvägen 20 b jobbar du med med personer med utmanande beteende och/eller omvårdnadsbehov. Du planerar och utvecklar sysselsättningen tillsammans med deltagarna, ensam eller tillsammans med kollegor. Det är en individanpassad verksamhet där deltagarna behöver mycket stöd bla för att kunna kommunicera via bildstöd eller andra uttryckssätt.
Tjänsten innebär att du kommer stödja och handleda deltagarna pedagogiskt och praktiskt i deras sysselsättning och i andra aktiviteter. Arbetet grundar sig på deltagarnas förutsättningar, intressen och individuella behov. Du kommer arbeta med vuxna personer som har olika funktionsvariationer, fysiskt, psykiskt, intellektuellt och/eller neuropsykiatriska. Vi arbetar med VISA (Visuellt, individuellt, strukturerat arbetssätt), Delaktighetsmodellen och AKK (Alternativ kompletterande kommunikation).
Daglig verksamhet arbetar enligt Lagen om valfrihet vilket gör att deltagare kan välja att byta, avsluta eller ändra sin dagliga verksamhet med kort varsel. Detta innebär att vi kan behöva flytta personalresurser efter behov. I rollen som handledare ska du därför snabbt kunna ställa om till ändrade förutsättningar vid behov.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• planera, organisera och genomföra arbetsuppgifterna tillsammans med deltagarna i gruppen
• hitta lämpliga arbetsuppgifter i samråd med deltagarna och utveckla dem utifrån deras behov
• utföra arbetsuppgifter utifrån egenvård
• utföra arbetsuppgifter utifrån delegation såsom medicinska och habiliterande insatser samt läkemedelshantering
• arbeta utifrån ett strukturerat och rehabiliterande arbetssätt som skall gynna deltagarens utveckling
• upprätta och följa upp genomförandeplaner tillsammans med deltagarna
• dokumentera och arbeta i verksamhetssystem
Kompetenskrav
• omvårdnadsutbildning på gymnasienivå alternativt barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete
• kunskap och erfarenhet av arbete inom verksamhetsområdet LSS och gärna Daglig verksamhet minst 2 år
• erfarenhet av lågaffektivt bemötande vid utåtagerande beteende
• erfarenhet av att använda tecken som stöd och bildkommunikation
• B-körkort och körvana av manuellt växlad bil
• kunna cykla
Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med våra servicemottagare, medarbetare och övrig personal samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar social dokumentation krävs god datavana. För att passa som handledare är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta servicemottagarna på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har lätt för att samarbeta samt kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Vidare är du flexibel och kan snabbt förändra ditt synsätt och tillvägagångssätt. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och anpassar ditt sätt att förmedla budskapet. Självklart har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• stor förmåga/erfarenhet av att möta personer med olika diagnoser och problematik
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 1 augusti eller enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
I daglig verksamhet arbetar ca 145 handledare. Vi har idag 55 verksamheter och finns på 36 adresser.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 juni.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67