Arbetsbeskrivning
Är du driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor? Vill du bli en del av Jobbpunkten och få göra skillnad för någon varje dag?
Hos oss får du hjälpa arbetssökande att lyckas på resan från vision till verklighet.
Jobbpunkten AB grundades 2016 och vi har sedan dess arbetat för att hjälpa människor hitta sin nästa sysselsättning, samtidigt som vi hjälpt arbetsgivare hitta sin nya medarbetare. För oss är det viktigt att hitta den perfekta matchningen mellan arbetsgivare och arbetssökande eftersom vi vet att det resulterar i hållbara anställningar.
Vi arbetar på uppdrag av Arbetsförmedlingen med insatsen Rusta och Matcha och är idag en av Sveriges ledande leverantörer med totalt 15 kontor runt om i Sverige.
Vi söker nu en handledare till vårt kontor i Helsingborg.
Vi erbjuder dig:
En anställning på ett dynamiskt företag inom en attraktiv bransch.
Möjlighet att påverka och utveckla Jobbpunktens verksamhet.
Spännande och varierande arbetsdagar.
Chansen att arbeta med det du brinner för -att hjälpa människor.
Som handledare på Jobbpunkten kommer du att vara en viktig länk i vår organisation där vi som arbetsgivare sätter stor fokus på att du ska få rätt förutsättningar för att kunna ta plats, växa och utvecklas i din yrkesprofil.
Din anställning kommer att inledas med skräddarsydd introduktion för att ge dig en stabil grund att bygga vidare på.
Vem är du?
Vi tror att du som söker tjänsten har en genuin vilja att göra skillnad i den enskilde individens tillvaro, där du med kunskap, engagemang och viljestyrka matchar rätt person mot rätt arbete eller utbildning.
Det är viktigt för oss att du tycker om att utmana dig själv och har en målinriktad mentalitet som är drivkraften bakom dina uppnådda resultat.
Din styrka sitter i din kommunikativa förmåga och det faller dig naturligt att bygga nya relationer och skapa förtroende med dina deltagare och samarbetspartners.
Det är en självklarhet för dig att bemöta och coacha alla dina deltagare med professionalitet, lyhördhet och ett öppet sinne. Du delar våra värderingar om alla människors lika värde.
Du har ett organiserat och effektivt sätt att arbeta och är strukturerad, oberoende och van vid att ta mycket eget ansvar.
Det är också avgörande att du kan skapa och underhålla goda relationer med arbetsgivare, där din förståelse för deras behov gör dig till en pålitlig samarbetspartner. Din förmåga att samarbeta med olika intressenter och bygga starka nätverk bidrar till att matcha kandidater med lämpliga arbetsgivare och skapa långsiktiga lösningar.
Det är också viktigt att du är bekväm med att hålla föreläsningar för grupper av deltagare och kan anpassa dina presentationer för att engagera olika individer på ett meningsfullt sätt. Du har förmågan att identifiera lämpliga aktiviteter och övningar som stöder deras lärande och utveckling under programmets gång.
Det är också viktigt att du kan bygga positiva relationer med deltagarna och lämna ett gott intryck som stärker ditt anseende och gör dig till en uppskattad resurs. Genom att skapa en förtroendefull och stödjande miljö bidrar du till deltagarnas framsteg och engagemang, vilket i sin tur lyfter ditt eget arbete.
Även flerspråkighet är mycket meriterande för tjänsten.
Dina arbetsuppgifter:
Coacha och matcha arbetssökande mot arbete eller utbildning.
Arbeta kontinuerligt med att varva nya samarbetspartners.
Hålla i informativa och motiverande föreläsningar relaterade till arbetsmarknaden och vägen till ett arbete.
Dokumentation och administration i vårt affärssystem Workbuster och Arbetsförmedlingens verktyg Mina sidor för fristående aktörer.
Skapa och underhålla goda relationer med nya arbetsgivare.
För att kunna arbeta som handledare hos oss behöver du också uppfylla kraven för ett av alternativen nedan:
Alternativ 1
Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar.
- Rekrytering.
- Omställningsarbete för arbetssökande.
- Studie- och yrkesvägledning.
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
- Arbete med social- och grupp-psykologi.
- Karriärvägledning.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre år.
Stämmer det in på dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Damir Fetah
0735954996