Handledare / jobbcoach för Rusta & Matcha i Vänersborg

Handledare / jobbcoach för Rusta & Matcha i Vänersborg

Arbetsbeskrivning

Vår verksamhet växer och vi söker fler medarbetare. Connecto har arbetat med individ och verksamhetsutveckling sedan starten 2015 med ett flertal avtal inom kompetensförsörjning. Inom vårt arbete använder vi oss av ett strukturerat arbetssätt och tät samverkan mellan våra trevliga medarbetare, som utgår från flera kontor runt om i Västra Götaland.

Din profil
Vi söker dig som har lätt för att möta människor i olika situationer. Vi tror att du som uppskattar känslan av att ge riktigt god service och är mån om att göra ett bra jobb kommer att trivas väldigt bra i den här rollen. Erfarenhet av coachning och/eller rekrytering kommer att vara till stor hjälp i arbetet. Som person är du självgående, kontaktskapande, noggrann, flexibel, kreativ och bra på att kommunicera.


Du gillar ett högt tempo och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Att ta ansvar i arbetet och samverka med kolleger är för dig naturligt. Du tycker om att inspirera och hjälpa andra samt värdesätter olikheter hos människor och har stor förståelse för den påverkan som olikheterna kan ge upphov till. Med ett lösningsfokuserat och coachande förhållningssätt jobbar du resultatinriktat tillsammans med deltagare och stödjer på bästa sätt. Du gillar att påverka och göra skillnad samt ser fram emot att medverka i att skapa möten mellan arbetsgivare och deltagare inför lyckade matchningar.

Stämmer ditt önskemål om jobb överens med vår önskade profil så ser vi gärna att du söker jobbet snarast.


Jobbeskrivning
I rollen som handledaren/jobbcoach ingår att kartlägga individers behov och förutsättningar, planera stöd och aktiviteter samt att följa upp individens utveckling mot målet i tjänsten. I uppdraget ingår också att skapa möten mellan arbetsgivare och deltagare inför lyckade matchningar. Fokus ligger därför på att jobba mycket med företagskontakter.


Krav på handledarens kompetens
Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post samt internet.
Goda kunskaper i engelska
Det är en fördel om du har jobbat med rekrytering och bemanning sedan tidigare.
Uppdraget kräver att du uppfyller ett av nedanstående alternativ:



Din formella utbildningsbakgrund och yrkeserfarenhet är viktig så följande krav är obligatoriska för rollen:
Alternativ 1
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: - Arbetsliv, Organisation och personalarbete, Studie- och yrkesvägledning, Företagsekonomi, Psykologi, Beteendevetenskap, Arbetsterapeututbildning, Socionomutbildning, Samhällsvetenskap, Pedagogik, Juridik, Sociologi och Statsvetenskap.
Huvudinriktningen på utbildningen ska vara något av de uppräknade ämnesinriktningarna eller utbildningsområdena alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem åren. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under två år.

Alternativ 2
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, Rekrytering, Omställningsarbete för arbetssökande , Studie- och yrkesvägledning, Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, Arbete med social- och gruppsykologi och Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem åren. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid.

OBS – För anställning behöver du verifiera din kompetens genom utbildnings- och anställningsintyg.


Kontakt/ansökan
Ansökningar tas emot via vår hemsida connecto.se/lediga-tjanster/
Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag då rekrytering sker löpande.
Anställningsform är visstidsanställning upp till sex månader på deltid som kan förlängas efter överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsstöd mm.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vänersborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2022
  • Ansök senast: 19 augusti 2022

Postadress

Torkel Knutssonsgatan 24
VÄNERSBORG, 46230

Liknande jobb


Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

18 december 2024

18 december 2024

Allakando läxhjälp Norsborg, privatlärare, Uni: Historia

18 december 2024