OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss på Trim Tab:
Trim Tab är den minsta komponenten i rodret på båtar och flygplan. Det är den första lilla rörelsen som får hela fartyget att ändra kurs. Trim Tab föddes utifrån en idé om att vi kan bli mycket bättre på att skapa en inkluderande arbetsmarknad, och en ansvarstagande, social, gemenskap. Det är vad vi bygger vårt företag på, där möten, innovation, prestigelöshet och viljan att synliggöra resurser på bästa sätt tillsammans skapar stora rörelser i vår omvärld. Vi ser oss själva som den fjärde sektorn, den som står i mitten med beröringspunkt till individ, näringsliv och myndighet. Vår uppgift är att skapa en kreativ mötesplats, där jobb skapas.
En konstellation, med stor erfarenhet av matchningsprojekt, ville utveckla branschen med innovativa, hållbara lösningar, där individuell kompetens står i fokus.
Dina arbetsuppgifter:
DU brinner för att se andras behov, planera och vägleda dem till jobb eller studier, är resultatinriktad, säljande och jobbar effektivt med hög kvalitet. Du kommer arbeta som handledare hos oss i tjänsten Stöd och matchning.
Meriterande:
-Studie- och yrkesvägledarexamen
-Du kan flera språk. ( Spanska, Kinesiska, Thailändska, Engelska, Arabiska )
-Arbetsgivarnätverk
KVALIFIKATIONER FÖR HANDLEDARE INOM STÖD OCH MATCHNING.
Generella kompetenskrav:
–Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
– Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e- post samt internet.
– Goda kunskaper i engelska motsvarande Engelska A på gymnasienivå.
Alternativ 1
Krav på handledarens kompetens – kvalificering via tjänstespecifik utbildning och generell arbetslivserfarenhet
Utbildning:
Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 måste huvudinriktningen på utbildningen vara något av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena.
Arbetslivserfarenhet:
Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under två år.
Alternativ 2
Krav på handledarens kompetens – kvalificering via generell utbildning och tjänstespecifik arbetslivserfarenhet.
Utbildning:
Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
– Arbetsledning med personalansvar
– Rekrytering
– Omställningsarbete för arbetssökande
– Studie- och yrkesvägledning
– Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
– Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
– Arbete med social- och gruppsykologi
– Karriärvägledning
Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under tre år.