OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!
Äldre- och omsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
- Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
- Äldreomsorg
- Omsorgen för funktionsnedsatta
- Socialpsykiatri
- Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
I arbetet ingår bland annat att planera, koordinera och lägga schema för personal inom sysselsättningen och boendestöd. Du finns som stöd till deltagare och annan personal i verksamheten, u utformar genomförandeplaner tillsammans med övrig personal samt andra administrativa uppgifter. Du kommer att vara en i ett team på två medarbetare, ni samplanerar verksamheten utifrån bemanningsbehovet tillsammans med verksamhetsledare. Bokning av vikarier ingår också i arbetsuppgifterna
Socialpsykiatrin befinner sig i en utvecklingsfas och du kommer att ha en viktig roll i förändringsarbetet. Du skall ha erfarenhet av att lägga scheman, planera kostnadseffektivt, dokumentation och inköp. Det kommer även att ingå administrativt stöd till enhetschef.
Som handledare med utökat ansvar förväntas du vara en engagerad och drivande person, som är mån om de enskildes självständighet, självbestämmande och att skapa en fungerande och positiv och meningsfull vardag för den enskilde. Den dagliga aktivitetsplaneringen, genomförande, kvalitetsutveckling. Vår värdegrund är Salutogen och bygger på begreppet KASAM, att den enskilde själv känner att livet är meningsfullt, hanterbart och begripligt.
KVALIFIKATIONER
För att arbeta som handledare med utökat ansvar krävs det att du är undersköterska och/eller en kombination som av arbetsgivaren bedöms relevant för uppdraget. Du ska ha erfarenhet med arbete i boendestöd och sysselsättning inom socialpsykiatrin samt erfarenhet av strukturerat arbete med tydliggörande pedagogik. Du har kunskap om olika funktionssättningar. Du ska ha kunskaper om LSS och SoL lagstiftningen.
Hot och våld kan uppstå, vilket gör att du i ditt uppdrag, förväntas kunna arbeta lågaffektivt och anpassa ditt förhållningssätt utifrån brukarens behov och problematik. Du arbetar utifrån ett lösningsfokuserat förhållningssätt och behöver kunna hantera oförutsedda händelser på ett lugnt och säkert sätt. Du ska kunna följa instruktioner och lagstadgade krav och föreskrifter som är kopplade till arbetet.
Du har ett positivt förhållningssätt och en god självinsikt. Du är en person med yrkesmässig mognad som är ansvarstagande och har ett kreativt tankesätt. Du har förmåga att arbeta såväl i grupp som självständigt och tar egna initiativ. Du behöver ha en stark vilja och drivkraft att främja människors utveckling utifrån deras förutsättningar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Sadrina Pineda
08 -591 26074
Enhetschef Ida Kling
08- 591 265 58
Samordnare Therese Longhurst
0859126774
Verksamhetschef Annika Vogel
08-591 263 46
Enhetschef Personlig Assistans Ylva Hellström
08-591 262 36
Enhetschef Anna Palmborg
08-591 264 86