OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ability Bollnäs är leverantör av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha och vi söker nu en driven medarbetare för att ingå i vårt team där vi idag är 3 stycken som arbetar på kontoret i Bollnäs.
Vårt fokus resultat, men även kvalitetssäkring och vi behöver nu förstärka vår personalstyrka i Bollnäs.
Tjänsten är visstidsanställning på 50% där vi tillämpar provanställning på 6 månader och om behovet i verksamheten finns kan tjänstgöringsgraden ändras längre fram.
Krav: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Dina arbetsuppgifter: Som handledare kommer du att stötta och vägleda våra deltagare i deras arbetssökande. Du utgår från varje individs specifika behov och förutsättningar. Du kartlägger deltagarnas behov och planerar för de insatser och aktiviteter som kan behövas för att deltagarna ska nå sina mål. Syftet är att deltagaren ska komma ut i arbete eller påbörja studier.
Krav på utbildning/ erfarenhet:
Alternativ 1 Krav på handledarens kompetens – kvalificering via tjänsten specifik utbildning och generell arbetslivserfarenhet.
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 måste huvudinriktningen på utbildningen vara något av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheter under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under två år.
Alternativ 2
Krav på handledarens kompetens – kvalificering via generell utbildning och tjänster specifik arbetslivserfarenhet.
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter.
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och grupp-psykologi
Karriärvägledning
Egenskaper hos dig som person:
Du ska ha mycket goda kunskaper i data (både datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post samt internet).
Du ska vara trevlig, ha stort tålamod och vara serviceinriktad och flexibel.
Du ska behärska svenska språket, både i skrift och tal - sedan är det välkommet om du även kan andra språk då vi har mångspråkiga deltagare inskrivna.
Ett plus är om du tidigare arbetat med Stöd och Matchning etc.
Vid frågor och funderingar når du oss på epost: surcad@outlook.com
Ansök direkt då ansökningarna behandlas löpande, tillträde snarast!