Handledare, semestervikarier

Handledare, semestervikarier

Arbetsbeskrivning

Om jobbet

Nu söker vi drivna och självgående handledare/matchare för inhopp under våra semestertider i sommar.

Som semestervikarie är du extra flexibel och van att ta stort eget ansvar där du tillsammans med kollegor fortsätter våra kvalitativa, viktiga och roliga uppdrag Stöd och matchning samt Rusta och matcha. Då uppdraget levereras på distans har du möjlighet att jobba från hela landet och leverera insatsen till Örnsköldsvik, Umeå, Leksand, Falun, Mora och Trollhättan. Du kan även välja att jobba på hel- eller deltid, kortare eller längre tid under juni, juli och augusti.

Om dig

Vi söker dig med sälj- och utåtriktad personlighet som gillar att knyta nya kontakter, samarbeten och åstadkomma resultat. Du drivs av att både utveckla och utvecklas i en dynamisk företagsmiljö och snabb tillväxtorganisation med korta beslutsvägar, högt i tak och framåtanda.

Dina arbetsuppgifter

Som handledare matchar du individen ut i jobb eller studier. Arbetet innebär mycket kontakt med arbetsgivare och utbildningsanordnare. Utöver fokus på matchning jobbar du också målinriktat tillsammans med deltagaren och anpassar insatsen efter en bred målgrupp, vilken du handleder både i grupp och enskilt för att ge och förbättra jobbsökarverktyg genom kunskap, motivation och inspiration. Anordnade av praktik, studiebesök och events gör dagarna extra roliga. Framför allt bidrar du till ständig utveckling hos människor och till samhället i stort.

Vänligen ange i ansökan vilket av nedan formellt kompetenskrav du uppfyller! Ansökningar där kompetenskrav inte uppfylls har vi inte möjlighet att bearbeta.

Formella kompetenskrav:

Alternativ 1

Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2

Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:

- Arbetsledning med personalansvar

- Rekrytering

- Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning

- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor

- Arbete med social- och gruppsykologi

- Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren.

Om oss

ABILITY är ett kvalitetsmedvetet företag som jobbar med utarbetade processer där kunden är i fokus. Våra verksamhetsområden är arbetslivsinriktad rehabilitering, social och organisatorisk arbetsmiljö, arbetsmarknadstjänster och utbildning.

Medarbetarna på Ability är specialister inom de områden där de är verksamma.

Vi har kontor över hela landet där vi i nuläget levererar tjänsterna Aktivitetsbaserade utredningsplatser, Stöd och matchning samt Kundval Rusta och matcha.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Till din ansökan vill vi att du uppger vilka orter du är intresserad av samt omfattning och längd på uppdrag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ability Coaching
  • 3 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Postadress

Kyrkogatan 27
Mora, 79230

Liknande jobb


Jobbcoach

25 november 2024

Arbets- och studiecoach

Arbets- och studiecoach

25 november 2024

KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

22 november 2024

21 november 2024