Handledare till caféverksamhet

Arbetsbeskrivning

Ansök idag. Kollegor imorgon.



Beskrivning
Vi söker en engagerad och driven handledare till vår caféverksamhet inom daglig verksamhet.

Som handledare hos oss ansvarar du för att stödja och utveckla våra deltagare med funktionsnedsättning, eller som är där för språkträning, i deras arbete på caféet. Fokus ligger på att skapa en lärande och stimulerande miljö där alla känner sig delaktiga och uppskattade.

Som handledare har du ett nära samarbete med stödpedagoger, arbetshandledare och övriga handledare men just på denna arbetsplats arbetar du ensam som handledare.

Vi erbjuder dig:

- Ett meningsfullt arbete där din insats gör skillnad för våra deltagare.
- Arbetstider måndag-fredag dagtid.
- En spännande möjlighet att kombinera service och pedagogik i en positiv och utvecklande miljö.



Arbetsuppgifter
Du kommer bland annat att arbeta med att:

- Handleda, stödja och motivera deltagarna i caféets dagliga drift, inklusive servering, förberedelse av enklare måltider och kassahantering.
- Planera och genomföra arbetsmoment som främjar deltagarnas utveckling och självständighet.
- Säkerställa att verksamheten bedrivs i enlighet med lagar och riktlinjer samt hygien- och säkerhetsföreskrifter.
- Dokumentera och följa upp deltagarnas utveckling.
- Samarbeta med kollegor, anhöriga och andra externa aktörer för deltagarnas bästa.
- Ansvara för daglig planering, inköp och viss administration.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Komplett gymnasial utbildning om minst tre år eller motsvarande kunskapsnivå som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Påbyggnadsutbildningar inom autism, MI, socialpsykiatri, Case Management, Supported Employment eller annan som bedöms vara relevant för uppdraget.
- Erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning, gärna inom daglig verksamhet.
- Kunskap om NPF.
- God kunskap om LSS-lagen och dess tillämpning.
- Grundläggande kunskaper i Office 365 och god datavana.
- Förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska.

Erfarenhet av arbetsledning och/eller handledning är ett plus och kunskap om hygienregler och livsmedelshantering är meriterande.



Övrigt
Körkort B är ett krav för anställning.



Förmågor och färdigheter
För att lyckas i denna roll behöver du:

- Ha en god förmåga att leda och motivera personer med olika förmågor.
- Vara organiserad och ansvarstagande med förmåga att skapa struktur i verksamheten
- Kunna skapa engagemang och trygghet genom dina sociala och kommunikativa egenskaper.
- Med din pedagogiska och empatiska förmåga samt genuina intresse för människors utveckling kunna motivera och stödja de du arbetar för.







Socialförvaltningen

Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).

Mora kommun


Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html


För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/


Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.


Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

IS/IT-chef Matthias Grahn
0250-260 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2024
  • Ansök senast: 20 oktober 2024

Besöksadress

Fredsgatan 16 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


Stödassistent till Gruppbostad inom LSS

Stödassistent till Gruppbostad inom LSS

2 december 2024

Gruppledare till Enheten för personligt stöd

Gruppledare till Enheten för personligt stöd

2 december 2024

29 november 2024

Timvikarie till boendestöd, Bemanningscenter

Timvikarie till boendestöd, Bemanningscenter

29 november 2024