Handledare till daglig verksamhet

Arbetsbeskrivning

Ansök idag. Kollegor imorgon.



Beskrivning
Arbete och utveckling består av flera olika verksamheter för deltagarna.

Varje verksamhet har sin unika profil men anpassas utifrån individens behov. Enheten har ett tydligt fokus med att arbeta enligt individens behov i centrum. Ett övergripande mål med insatsen inom arbete och sysselsättning är att utveckla individens möjligheter till arbete på kortare eller längre sikt.

Vi söker nu en positiv och flexibel handledare till vårt team. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. 

Vi intervjuar löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Handledaren är delaktig i att stötta deltagare med att utföra olika arbetsuppgifter eller aktiviteter. Uppdrag kan utföras både i egna lokaler och ute hos kund, som då är kommunens ordinarie verksamheter. Uppgifterna ska vara meningsfulla, utvecklande och stimulerande för våra deltagare. Som handledare har du ett nära samarbete med stödpedagoger, arbetsmarknadskonsulter och övriga handledare.

I dina arbetsuppgifter ingår även att:
- Stötta deltagare enligt individens behov i centrum utifrån genomförande- eller handlingsplan.
- Medverka till att deltagare utvecklas som individ och i grupp.
- Medverka till upprättandet och uppföljningen av genomförande- och handlingsplaner.
- Dokumentera nödvändig information i enhetens verksamhetssystem. 
- Utföra enhetens uppdrag som helhet tillsammans med övrig personal.
- Aktivt medverka på APT och verksamhetsmöten.
- Aktivt delta i kvalitéts- och utvecklingsarbete av den egna verksamheten.

Kvalifikationer
Som handledare på Arbete och Utveckling ska du ha kunskaper om fysiska, kognitiva och sociala färdigheter hos deltagare med funktionsvariationer. Viktigt är att du har erfarenhet av arbete inom daglig verksamhet samt erfarenhet av att arbeta med människor med olika funktionsvariationer och psykisk ohälsa. Utöver en komplett gymnasieutbildning ska du även ha andra påbyggnadsutbildningar inom autism, MI, socialpsykiatri, Case Management, Supported Employment eller annan som bedöms vara relevant för uppdraget. 

Som person har du förmågan att samverka med andra personer, skapa förtroende och goda relationer, såväl internt som externt. Vi ser också att du har förmågan att se och förstå verksamhetens behov, kunna se olika samband, kunna planera strategiskt samt att du kan ta initiativ till utveckling. Viktigt är att du delar Mora kommuns värdegrund.

Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning eller kurser som bedöms vara relevant för uppdraget. Du bör även ha grundläggande kunskaper i Office 365 och god datavana.
Som sökande bör du ha förmågan att kunna företräda kommunen och verksamheten både internt och externt samt att du bör vara kreativ och har förmågan att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Vi ser gärna att du har förmågan att ta ansvar för verksamheten samt sin egen och andras arbetssituation. Du bör kunna planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt där du arbetar för hållbara lösningar.

Vi ser det som meriterande om du har kunskaper om lagstiftningen inom socialtjänstens område som rör personer med funktionsnedsättning enligt SoL och LSS samt erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet.

Krav
- Körkort B för manuell växellåda
- Komplett gymnasial utbildning om minst tre år eller motsvarande kunskapsnivå som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Förmågan att uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska

 

Socialförvaltningen

Mora i hjärtat av Dalarna!

Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 525 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.

Välkommen med din ansökan till oss!

Mora kommun


Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html


För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/


Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.


Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

IS/IT-chef Matthias Grahn
0250-260 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2023
  • Ansök senast: 7 april 2023

Besöksadress

Fredsgatan 16 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


Boendestödjare

Boendestödjare

21 november 2024

Boedestödjare sökes!

Boedestödjare sökes!

21 november 2024