OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av drygt 2500 medarbetare.
Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med fokus på de vi är till för. Genom ett gott sam-arbete med ständiga förbättringar främjar vi god arbetsmiljö för våra medarbetare. Viktiga led-stjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.
Resursgruppen är en stödfunktion i förvaltningen. På vår mångkulturella arbetsplats arbetar enhetschef, teamledare, administratör, handledare, samt cirka 40 personer som kommer via Jobb Borås (Arbetslivsförvaltningen). Resursgruppen ger medarbetarna värdefull arbetslivserfarenhet, samt att förvaltningens verksamheter får mer tid över till deras uppdrag vilket ger "guldkant" för de vi är till för. Några exempel på insatser är tvätt av arbetskläder, inköp av arbetskläder, lokalvård, bilvård och lättare vaktmästerisysslor.
Nu behöver vi förstärka enheten med en handledare.
Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med chans till förlängning.
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Handledarens uppgift är att stötta och följa upp medarbetare tillsammans med Jobb Borås. Handledaren ansvarar vidare för introduktion av nya medarbetare, schemaläggning och sammanställer en individuell planering och måldokument utifrån var och ens bakgrund och behov. Handledaren ska både leda och arbeta tillsammans med medarbetarna i verksamheten, samordna med andra grupper, samt ingå i team med andra handledare, teamledare och chef. Personen ifråga ska även implementera regler, rutiner och förhållningssätt. Handledaren ska vara uppmärksam på den fysiska och psykosociala arbetsmiljön hos medarbetarna. Personen ska hålla sig uppdaterad kring sitt arbetsområde inom till exempel leverans/biltvätt/vaktmästeri/lokalvård. Uppföljning av uppdrag samt planering av nya görs i samarbete.
Vi söker dig som har samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som beskrivs nedan.
Du har erfarenhet av samordning och ledarskap, samt god dokumentationsvana. Datavana och god kunskap inom word och excel. Det är önskvärt att du har erfarenhet av logistik, samt hand-ledning av personal från olika kulturer, med funktionsnedsättningar (fysisk/psykisk), och drogrelaterade problem.
B-körkort för manuell växel är ett krav för tjänsten.
Som person är du självgående, strukturerad och tycker om att driva utvecklingsfrågor. Du skapar lugn och förtroende bland medarbetarna, har god samarbetsförmåga, samt förmåga att entusiasmera och utveckla dina medarbetare. Du har ett utpräglat sinne för ordning, tydlighet och kommunikation. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är ansiktet utåt mot våra kunder.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Inför ett eventuellt erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb:
Niklas Silfverlood, enhetschef
Telefon: 033-35 84 37
Jeanette Fransson, facklig företrädare för kommunal
Telefon: 033-35 70 00
Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor erbjuds du som anställd inom Borås stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.
Välkommen med din ansökan!