Handledare till Rusta & Matcha

Handledare till Rusta & Matcha

Arbetsbeskrivning

Handledare till Rusta & Matcha i Eskilstuna

 För att hjälpa arbetssökande att komma ut i arbete eller utbildning arbetar vi med tjänsten Rusta & Matcha på uppdrag av Arbetsförmedlingen. En av våra starkaste framgångsfaktorer är vårt välutvecklade samarbete med det lokala näringslivet.
Vi söker nu dig som vill arbeta som handledare hos oss på Rusta och Matcha. Vi är ett sammansvetsat arbetslag, som jobbar nära varandra trots geografisk spridning.

Om oss

Kunskapscompaniet är en del av utbildningskoncernen Watma Education och driver vuxenutbildning på flera orter runtom i Sverige inom ramen för yrkeshögskola, yrkesutbildningar och coachande verksamhet. Vi drivs av att ge fler tillgång till en riktigt bra utbildning och med fokus på kvalitet skapa de bästa förutsättningarna för våra deltagare att gå vidare till jobb eller vidare studier.

The Watma Way of Working 💙
Watma Education driver grundskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildning samt KF-utbildning och har läsåret 2022/2023 cirka 6000 elever och 650 medarbetare. Vår vision är att skapa excellens genom evidens – för att fler ska få tillgång till riktigt bra utbildning.

Utifrån värdeorden Tillsammans, Ambassadörskap och Kunskapsutveckling har vi skapat The Watma Way of Working som beskriver hur vi ser på vårt uppdrag och hur vi möter varandra, våra elever och andra i vår omvärld. Vi vet att en stark företagskultur är vår viktigaste framgångsfaktor och av den är vi alla en viktig del.

Vårt erbjudande ⭐
Som arbetsgivare vill vi värna om en god arbetsplats som präglas av helhetssyn, engagemang och delaktighet och där vi hjälper varandra att lyckas.

Hos oss får du bland annat...
· En unik möjlighet att påverka och bidra i ett företag med stort hjärta
· Engagerade kollegor i en växande skolkoncern
· Karriärutveckling genom Watma Academy
· Friskvårdsbidrag

Ditt uppdrag
💡Som handledare/coach stöttar, motiverar och vägleder du deltagare mot arbete eller studier. Via individuella möten kartlägger du deltagarens behov och förutsättningar samt planerar stödinsatser och aktiviteter. Du håller även i föreläsningar och webbinar.
💡En viktig del i arbetet är att skapa arbetsgivarkontakter och jobba utåtriktat för att matcha deltagare till jobb eller praktik.
💡En annan del av jobbet är administrativa uppgifter som att skriva handlingsplaner, planera, dokumentera, följa upp resultat, rapportera och hålla kontakt med Arbetsförmedlingen. Vi arbetar i Workbuster och i Arbetsförmedlingens Mina sidor Fristående aktörer.


Vi söker dig som har:
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Goda datakunskaper och vana att arbeta i olika datasystem
- Erfarenhet av handledning
- God kännedom om arbetsmarknaden samt ett utarbetat kontaktnät i regionen
- God vana att dokumentera samt administrera

Dessutom behöver du även uppfylla något av nedan krav: Antingen:- Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning samt under de senaste 5 åren ha minst två års arbetslivserfarenhet på heltid.

Alternativt:- Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat, samt under de senaste 5 åren ha minst tre års arbetslivserfarenhet på heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter: arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning, arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.

Intyg som styrker uppfyllande av något av ovanstående alternativ kommer att efterfrågas.

Vi ser gärna att du har:
- Andra språkkunskaper utöver svenska och engelska
- B-körkort
- Erfarenhet av att hålla föreläsningar/webbinar

I din roll är du professionell och ger god service till såväl kollegor och deltagare som samarbetspartners. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du är drivande samt har en god förmåga att organisera och strukturera ditt arbete. Vidare har du lätt att skapa nya kontakter samt ser möjligheter för alla, oavsett bakgrund. I ditt arbete ser du till varje individ och har stort driv att stödja deltagare att ta sig vidare ut till arbete eller utbildning.

Villkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: 100%

Urvalsarbetet kommer att genomföras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt datum. Välkommen med din ansökan redan idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta:
Sara Strömgren Davidsson, Talent & Engagement Manager, sara.stromgren-davidsson@watma.se

Sammanfattning

Liknande jobb


KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024