Handledare till Rusta och matcha

Handledare till Rusta och matcha

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Intro - bli en del av vårt team.
Vi arbetar med vuxna deltagare på väg mot anställning eller utbildning och självförsörjning. Vår uppdragsgivare är Arbetsförmedlingen.
Vår verksamhet karaktäriseras av lust& glädje, delaktighet, god kvalitet och korta beslutsvägar. Här blir du en del av ett engagerat och kompetent arbetslag tillsammans med handledare och administratör där varje medarbetare gör skillnad med varje deltagares bästa för ögonen.
Ditt arbete handlar om att rusta individer utifrån behov och ha insikt i vad som krävs på arbetsmarknaden, allt för en lyckad matchning.
Du ska ha lätt för att kommunicera med alla individer och tycka det är givande att ha arbetsgivarkontakter. Följande är det viktigt att du ser varje individs förmågor och anpassar ditt arbetssätt till deltagarnas olika erfarenheter och behov. Har du kunskaper i flera språk är det meriterande.
Dina arbetsdagar kan bestå av kartläggning, uppföljning och planering i individuella samtal och information för grupper. Det kan också handla om att stötta i att skriva ansökningshandlingar eller ge stöd i att känna sig trygg inför en anställningsintervju.
Följande så är det viktigt att du är digital då vi jobbar i olika program. Återkommande i ditt dagliga arbete är dokumentation, då ärendet ska kunna följas av alla i teamet på ett tydligt sätt. Det är lika självklart för dig att jobba i team som att jobba på egen hand.
Du är noggrann i din yrkesroll och professionell i ditt förhållningssätt. Du har lätt att ställa om utifrån förändrade förutsättningar och att smidigt anpassa dig till olika situationer och behov. Du är lösningsfokuserad och tar initiativ till verksamhetens utveckling. Du har god kännedom om arbetsmarknaden lokalt och regionalt.
Arbetslivserfarenhet är ett krav i projektet rusta och matcha.
Kompetenskrav (alternativ 1) Sammanräknat motsvarande två års heltidsarbete under de senaste fem åren, gäller alla yrken. Minst 120 poäng från högskola eller yrkeshögskola inom något av områdena: Arbetsliv Arbetsterapeut Arbetslivspsykologi Beteendevetenskap Företagsekonomi Organisation och personalarbete Socionomutbildning Studie- och Yrkesvägledning
Kompetenskrav (alternativ 2) Ett godkänt resultat från ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå, alt 60 poäng från högskola. Samt tre års heltidsarbete under de senaste fem åren med något av områdena:
· Arbetsliv & Arbetsmarknad
· Karriärvägledning
· Studie & Yrkesvägledning
Tjänsten är tillsvidare och semestertjänst. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträdesdag snarast enligt överenskommelse. Sök redan idag!
Bifoga personlig presentation och cv. Beskriv i din ansökan om vad just du kan tillföra vår verksamhet.
Utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas inför anställning.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Start Introab AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2022
  • Ansök senast: 8 juli 2022

Postadress

Södergatan 76
Helsingborg, 25219

Liknande jobb


KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024