OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Vi på Jobbpunkten Ab är ett företag som tänker etablera oss i Eslöv där vi letar efter rätt medarbetare med erfarenhet från liknande insatser. Kan förekomma att alternera på två olika kontor i närområdet.
Vi söker dig som gillar att arbeta med individanpassad utbildning och deltagaren i centrum där du ska stötta personen till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Du har ett trevligt säljande bemötande mot olika typer av individer och kan anpassa dig till rådande situationer som uppstår. Du är trygg i din roll som matchade vägledare med ett coachande förhållningssätt och gillar att nätverka och jobba med uppsökande verksamhet på ett säljande sätt i Eslöv området. Det är meriterande om du har arbetat inom liknande insatser innan och känner till hur man samarbetar med arbetsförmedlingen.
Förutom en god servicekänsla bör du ha en personlighet där du vågar ta för dig och ta nya kontakter samt ha ett stort lokalt nätverk med olika företag i Eslöv området.
Hos Jobbpunkten ska du se resultaten som viktigast och att hjälpa våra arbetssökande till att nå sysselsättning på snabbast möjliga sätt och skapa nöjda deltagare för framtiden.
Vårt uppdrag bygger på att vi hjälper våra deltagare till arbete eller utbildning inom insatsen rusta och matcha ( KROM) som Arbetsförmedlingen har.
Vi har stora krav och vi ser att det finns en säljande tävlingsinstinkt hos dig som gör att du kan växa in i din roll. Dagarna består av att coacha, handleda våra deltagare, administrera, drivande, säljande förhållningssätt, uppsökande verksamhet med företag och andra samhällsfunktioner samt ha möten med dessa.
Stämmer detta in på dig läs gärna vidare ?
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du gilla att nätverka, jobba resultatinriktat, coachande förhållningssätt och arbeta med att hitta rätt lösning.
Vara strukturerad, noggrann i ditt arbeta samt gilla administration.
Stresstålig och kunna hantera många saker samtidigt.
Flerspråkighet är meriterande.
Gärna erfarenhet inom liknande insatser som stöd och matchning t.e.x.
Alternativ 1 Krav på handledarens kompetens
– kvalificering via tjänstespecifik utbildning och generell arbetslivserfarenhet Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, pedagogik, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet:
Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.
Alternativ 2 Krav på handledarens kompetens
– kvalificering via generell utbildning och tjänstespecifik arbetslivserfarenhet Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre årsarbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter.
- Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete förarbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - Karriärvägledning- pedagogik.
Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Damir Fetah
0735954996