handledare till Stöd och matchning

handledare till Stöd och matchning

Arbetsbeskrivning

Om jobbet
SBA international AB söker till sin verksamhet handledare
och jobbcoach till tjänsterna kundval—Stöd och matchning, kontor i Gävle
SBA international AB är ett etablerat bolag där det är högt i tak och där kreativiteten och nytänkandet välkomnas. Med stabil värdegrund vägleder vi i alla lägen. Vi söker ständigt efter nya duktiga medarbetare som delar våra värderingar och kan komplettera vår organisation.


Handledarens arbetsuppgifter
Som handledare matchar du individen ut i jobb eller studier. Arbetet innebär mycket kontakt med arbetsgivare och utbildningsanordnare. Utöver fokus på matchning jobbar du också målinriktat tillsammans med deltagaren och anpassar insatsen efter en bred målgrupp, vilken du träffar både i grupp och enskilt för att ge och förbättra jobb sökarverktyg genom kunskap, motivation och inspiration. Anordnade av praktik, studiebesök och events gör dagarna extra roliga. Framför allt bidrar du till ständig utveckling hos människor och till samhället i stort.

Kartläggning och identifiering av individuella behov och förutsättningar
Målsättning, planering och uppföljning av jobbinriktade aktiviteter
Professionell skrivning av individ anpassade CV och personligt brev
Stärka deltagarens färdigheter i att söka och hitta jobb
Matcha deltagaren mot arbete och marknadsföra hennes kompetens för arbetsgivare
Rekvirera och anskaffa arbetspraktik
Dokumentera och rapportera genomförda aktiviteter

.Dokumentera och rapportera genomförda aktiviteter




Formella kompetenskrav för en handledare:
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.


Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning


Rekrytering sker löpande, så vid intresse tveka inte att skicka in din ansökan CV omgående ,
motivera gärna med några rader om vad du kan bidra med din kompetens till vår verksamhet.
Tillträde, enligt överenskommelse!


Ansökan sker enbart via
e-spot till:
sbaab.24@gmail.com


Omfattning
100 % 50% eller timanställd


Tjänstgöringsort
Gävle
Kontaktperson
VD:Chirzad Barakat
Mail:
sbaab.24@gmail.com
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SBA International AB GÄVLE
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Postadress

Drottninggatan 10
GÄVLE, 80310

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024