OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Sandheere söker nu en driven, engagerad och professionell handledare till tjänsten Stöd & Matchning!
Sandheeres vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete! Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den aktör som alltid överträffar kundens förväntningar.
Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända aktör vi önskar.
Sandheere bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!
Tjänsten som är upphandlad av Arbetsförmedlingen har som mål att de arbetssökande ska komma till arbete eller utbildning på kortast möjliga tid och på det sättet finna en lösning på sin arbetslöshetssituation. Arbetet som handledare innebär att matcha och stödja människor ut i arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom individuella samtal, workshops och företagsbesök. Syftet är att utveckla den arbetssökandes färdigheter i att söka arbete på ett aktivt och medvetet sätt mot ett tydligt mål.
Din profil
Vi söker dig med sälj- och utåtriktad personlighet som gillar att knyta nya kontakter, samarbeta och åstadkomma resultat. Du drivs av att både utveckla och utvecklas i ett dynamiskt företag.
Servicekänsla och lyhördhet kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor. Din förmåga att skapa goda och långsiktiga affärsrelationer är stor. Du bör ha ett möjlighets orienterat förhållningssätt och verkligen brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier. Som person är du förtroendeingivande och affärsmässig.
Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar så som kvalitet, resultat, inflöde och en positiv arbetsmiljö.
Dina arbetsuppgifter
Som handledare matchar du individen ut i jobb eller studier. Arbetet innebär mycket kontakt med arbetsgivare och utbildningsanordnare.
Utöver fokus på matchning jobbar du också målinriktat tillsammans med deltagaren och anpassar insatsen efter en bred målgrupp, vilken du träffar både i grupp och enskilt för att ge och förbättra jobbsökarverktyg genom kunskap, motivation och inspiration.
Framför allt bidrar du till ständig utveckling hos människor och till samhället i stort. Som medarbetare på Sandheere ges du stor frihet under eget ansvar där du har möjlighet att utveckla Stöd och Matchning tillsammans med oss och skapa tillväxt.
Formella kompetenskrav för tjänsten som handledare:
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola.
Utbildningen har genomförts inom områdena;
Arbetsliv
organisation och personalarbete
studie- och yrkesvägledning
företagsekonomi
arbetslivspsykologi
beteendevetenskap
arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social-och gruppsykologi
Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren.
Du kommunicerar väl på svenska och engelska i tal och skrift och har god datavana. Vidare anser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med Stöd och Matchning eller inom bemanning och rekryteringsbranschen.