OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cleverex i Örebro AB är ett utbildnings- och matchningsföretag som arbetar med kompetenshöjande insatser för att snabbt få ut människor i arbete eller utbildning. På Cleverex arbetar vi resultatorienterat med kvalitet och utveckling i fokus. Cleverex vision är att alla människor har en plats på arbetsmarknaden!
Arbetsbeskrivning
Verksamheten växer och vi söker därför en driven och engagerad handledare till projektet Stöd och Matchning i Hällefors. Som handledare arbetar du med att bistå och vägleda en bred målgrupp att komma ut i arbete eller utbildning. Detta innebär att du genomför en individuell kartläggning där deltagarens behov identifieras. Därefter planerar och organiserar du aktiviteter i syfte att utveckla deltagarens färdigheter i att hitta och söka arbete. Du dokumenterar, analyserar och följer upp för att motivera och vägleda deltagaren till att nå sina mål. Vidare innebär arbetet ett nära samarbete och kontakt med olika arbetsgivare och myndigheter. Dokumenterad branschkunskap är meriterande men absolut inget krav då all personal utbildas under introduktionen.
Kompetenskrav
För att söka tjänsten som handledare inom Stöd och Matchning måste du uppfylla 1 av nedanstående krav:
Alternativ 1
Utbildning: Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2
Utbildning: Du har minst ett års eftergymnasial utbildning motsvarande heltid med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren.
Övriga kompetenskrav
Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram. Goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du talar något annat språk utöver svenska.
För övrigt söker vi dig som är självgående, målfokuserad och engagerad. Du gillar ett högt tempo och arbetar effektivt samt strukturerat. Du är lyhörd och har lätt för att anpassad dig till de människor du möter.
Ansökan
Inför en intervju kommer vi be dig ta med giltiga betyg och intyg som säkerställer att du uppfyller kraven för handledare enligt Alternativ 1 eller Alternativ 2. Vi rekommenderar dig därför att redan nu förbereda eller begära ut dessa intyg för en kommande intervju.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Kontaktpersoner på detta företaget
rekryterare Katja Rodermil
0700431055
Rekryterare Paulus Harb
073-8312210
Rekryterare Selma Ahmadi
0196090066
rekryterare selma Ahmadi