OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det var 2007 som vi lade grunden till dagens Aredu. Idag levererar våra erfarna och engagerade medarbetare arbetsmarknadsinsatser åt Arbetsförmedlingen på över 40 orter i Sverige. Vill Du hjälpa människor ut i arbete samt studier? Just nu söker vi handledare i Laholm. Har Du driv, brinner för utveckling, är nyfiken på samhällsfrågor samt hur vår omvärld förändras?
Då kan detta vara rätt jobb för dig!
Tjänstens innehåll i huvudsak
På uppdrag av Arbetsförmedlingen kommer Aredu att starta utbildningen Yrkes- och Studieförberedande Moduler (YSM) på ett antal orter i Sverige. YSM består av individuellt anpassad utbildning av vägledande och yrkesorienterande karaktär.
Som handledare arbetar du med deltagare som anvisas till yrkes- och studieförberedande utbildning (YSM). I tjänsten arbetar du med undervisning/vägledning inom ett antal olika moduler. Du arbetar med deltagarna individuellt eller i mindre grupper. Vårt mål är att ge våra deltagare förutsättningarna att lyckas genom att skapa genomförbara framtidsplaner för deltagarnas framtida yrkes- eller studieval.
Arbetsuppgifter
Som handledare inom YSM så:
• Håller du individuella studie- och yrkesvägledningssamtal och gruppvägledning.
• Håller du undervisning i andra moduler, exempelvis information om arbetsmarknaden och yrkesorientering och information om studier.
Formell kompetens
• Minst ett års yrkeserfarenhet av målgruppen nyanlända eller övriga utrikesfödda med svaga kunskaper i svenska språket OCH
• Minst ett års erfarenhet av att vägleda personer i grupp med olika behov. Exempelvis nyanlända eller personer med låt motivationsnivå som har befunnit sig långa tider i arbetslöshet.
•
•
Erfarenhet måste kunna styrkas med intyg.
Meriterande
- Talar svenska och engelska
- Ytterligare språkkunskaper starkt meriterande
- Insyn i/arbetat med Arbetsförmedlingstjänster meriterande
- Erfarenheter av Arbetsförmedlingens webbstöd väl meriterande
- Organiserad, strukturerad och noggrann samt erfarenhet av enkel administration
- Tidigare erfarenheter av Workbuster väl meriterande
- Kunskaper i att arbeta med digitala verktyg väl meriterade
Personlig kompetens
För oss är det viktigt att du har rätt personlighet. Vi vill att du tillför nya infallsvinklar, ny kunskap och driv. Andra värdefulla egenskaper är struktur, uthållighet samt en stor portion flexibilitet. Du är van vid digitala verktyg och gillar att jobba resultatorienterat mot tydliga mål.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du som söker identifierar dig med Aredus gemensamma värdegrund: Resultat, Engagemang och Nytänkande. Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsnedsättning, ålder och kulturell bakgrund.
Övrigt
B-körkort och bil då resor i tjänsten kan förekomma.
Din ansökan
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.aredu.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till Aktuell tjänst och tryck på Ansök-knappen. CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF-format.
Ditt arbetsintyg/betyg ska bifogas i din ansökan.
I ditt CV behöver det tydligt framgå hur du uppfyller de formella kompetenskraven.
Tyvärr kan vi inte ta emot ansökan via mail då den nya dataskyddsförordningen kräver ett samtycke kring behandling av personuppgifter.
Information
Våra annonser kan ligga ute under längre perioder då vår verksamhet växer i deltagarantal vilket innebär att vi ofta söker nya medarbetare till våra befintliga uppdrag eller till kommande uppdrag hos oss.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes bestämt.
Vänta inte med din ansökan då urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!