OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att stödja och motivera andra? Trivs du med en blandning av administrativa och sociala arbetsuppgifter? Då har vi jobbet och platsen för just dig!
Bemannix växer och letar nu efter en handledare/ jobbcoach till vårt kontor i centrala Göteborg med start omgående eller överenskommelse.
Stöd & matchning är ett program till för arbetssökande som behöver förstärkt och anpassat stöd i sitt jobbsökande och sker på uppdrag via Arbetsförmedlingen. Som leverantör av denna tjänst erhåller vi handledare som ansvarar för kontakten med deltagarna.
Arbetet som Handledare/coach innebär att matcha och stödja människor ut i arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier eller utbildning. Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom individuella samtal, workshops, föreläsningar etcetera. Syftet är att utveckla den arbetssökandes färdigheter i att söka arbete på ett aktivt och medvetet sätt mot ett tydligt mål.
Några exempel på arbetsuppgifter:
- Gemensam planering med deltagare
- Schemaläggning för deltagare
- Hjälpa till att skriva ansökningshandlingar
- Nätverka med företag
- Intervjuträning
Tjänsten är på heltid, arbetstider måndag-fredag kl 08:00-17:00.
Kvalifikationer
Formella kompetenskrav:
Alternativ 1 Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2 Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
- Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social-och gruppsykologi - Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren.
Vänligen uppge i din ansökan vilket av de två alternativen du uppfyller i ovan kompetenskrav.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en positiv attityd och trivs med att ha upprätthålla deltagare- och företagskontakter. Då arbetet är mycket varierande med allt från individuella samtal till att hålla i workshops i grupp så vi tror att du är en flexibel, uthållig och utåtriktad person som gillar varierande arbetsuppgifter.
Du som handledare har ett helhetsansvar för deltagares scheman och aktiviteter, därav krävs det att du gillar struktur, organisering samt att ta eget ansvar. Du är trygg i din roll som vägledare och rådgivare och har god kännedom om hur arbetsmarknaden fungerar.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med stöd & matchning eller arbetat internt hos tex ett bemanning- rekryteringsföretag samt om du är flerspråkig.
Vi lägger stod vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Övrig info:
Sök tjänsten via ansökningslänken. Vi tar endast emot ansökningar via vår karriärsida, ej via mail eller post. För mer information om jobbet är du välkommen att kontakta verksamhetsansvarige Jim Björkman på telefon 08-555 687 01.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Lön efter överenskommelse. Förutom få chansen jobba med andra härliga kollegor i en utvecklande miljö erbjuder vi även tjänstepension samt friskvårdsbidrag. Vi är även anslutna till kollektivavtal med rätta anställningsvillkor med trygghet för dig som anställd.
Ett utdrag ur belastningsregistret tas på samtliga sökande som kommer till personlig intervju.
Mer info om oss hittar du på www.bemannix.se!
Varmt välkommen med din ansökan!