OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samjobb startade sin verksamhet våren 2015 och har sedan dess vuxit till ett företag med 11 kontor runt om i Sverige. I Göteborg har vi vår verksamhet fördelad på tre enheter . Vårt mål är att stärka människor så att fler inkluderas i samhället och får använda sina kompetenser. Vi vet att det finns en plats för alla och att alla är en tillgång och kan bidra med något, i det lilla och det stora, i vår verksamhet, i arbetslivet och i samhället.
Vi formar mål och metoder tillsammans, utmanar varandra och litar på att vi har kompetens nog att genomföra det vi planerar. Du uppmuntras att utveckla dina individuella styrkor och det du brinner för. Samjobbs arbete bygger på att vi i personalgruppen är olika och bidrar med olika kunskaper och perspektiv för att hjälpa deltagarna med deras processer.
Vem söker vi:
Vi söker en individ med mycket god social förmåga och känsla för att bemöta människor, deltagare och kunder i olika situationer, vilket är en förutsättning för att lyckas i jobbet. Det personliga mötet är av största vikt och att kunna se potential i varje individ. Vidare behövs en god administrativ förmåga, att vara strukturerad och noggrann i uppföljning av individer och resultat. För att nå framgång i företagskontakter, behövs ett affärsmässigt, förtroendeskapande och resultatorienterat arbetssätt.
Beskrivning av tjänsten
• Handleda deltagare i arbetsförmedlingens upphandling "Stöd och Matchning".
• Hantera administration av deltagare såsom planeringar, handlingsplaner, närvaro och rapporter.
• Genomföra individuella möten med deltagare enligt uppdragets karaktär.
• Skapa/upprätthålla kontakter med handläggare på arbetsförmedlingen.
• Skapa/upprätthålla företagskontakter för att hjälpa deltagare ut i jobb eller praktik.
• Ta fram åtgärdsplan för att nå målet att få ut deltagaren i utbildning/arbete på snabbast möjliga sätt. Att nå framgång är en oerhört viktig del i tjänsten.
• Utveckla deltagarens arbetssökande.
Erfarenheter/utbildning:
• Eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet från arbete med professionell handledning.
• Tidigare arbete inom målstyrd verksamhet med dokumenterat framgångsrikt resultat
• Erfarenhet av att ha arbetat med någon form av försäljning, gärna relationsinriktad
• Handledarutbildning, certifierad coach är meriterande
• Stort och etablerat nätverk i arbetslivet.
• Tidigare arbetat med Arbetsförmedlingstjänster.
• Erfarenhet från pedagogiskt arbete, gärna Svenska som andraspråk, är meriterande.
• Flerspråkighet är meriterande, gärna arabiska eller somaliska.