OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss på Clustera:
Clustera Sverige AB är ett rikstäckande, auktoriserat, bemannings, omställnings- och rekryteringsföretag. I södra Sverige har vi idag tre kontor i Malmö där vi bemannar, rekryterar och coachar för utveckling samt arbetar som extern aktör till Arbetsförmedlingens tjänst stöd- och matchning. Genom styrkt erfarenhet, en lång lista av meriter och ett öga för kvalité garanterar vi på Clustera Syd alla våra medarbetare en professionell arbetsmiljö och en plats att utvecklas och växa på. Vår arbetsfilosofi är att alltid erbjuda våra kandidater den mest skräddarsydda handledningen på arbetsmarknaden och våra handledare återspeglar i alla arbetsfaser professionalism och engagemang.
Bli vår nya medarbetare i Malmö - Vem är du som person?
Vi söker dig som över allt annat som brinner för arbete med människor! Du är snabblärd, social av dig, handlingskraftig och visar alltid på initiativ i ditt arbete. Du är en team-player, men trivs i ditt självständiga arbete.
Du som person är en människokännare, då ditt arbete utgår ifrån daglig interaktion med kandidater som du ska få ut på jobb. Du har lätt att kommunicera och arbetar alltid på ett lösningsorienterat sätt där du ser till helhetsbilden. Du behärskar det svenska språket till fullo i både tal och skrift, och du har även goda språkkunskaper i engelska.
Vi ser även att du i denna roll har ett eget kontaktnätverk, både med arbetsgivare samt med personer i olika branscher. Att ta företagskontakt är en viktig beståndsdel i rollen som handledare då du har som uppdrag att matcha kandidater gentemot företag. Vi ser även att du har mycket goda tekniska kunskaper, stor datavana och att du är organiserad i ditt arbete. Du har förståelse av Office-paketet och Googles produkter, men också av andra administrativa system.
För obligatorisk kompetens som krävs för tjänsten - se kvalifikationer.
Arbetsuppgifter
Som handledare på Clustera Sverige AB kommer du att arbeta med att handleda och coacha våra kandidater genom individuella samtal. Arbetet är väldigt spännande och varierande, du kommer varje dag ställas inför nya utmaningar! Du kommer även att hjälpa till med att utforma ansökningshandlingar såsom CV och personliga brev, planera och hålla i föreläsningar samt sköta alla medföljande administrativa arbetsuppgifter. Som handledare ansvarar du fullkomligt för det löpande arbetet med dina kandidater och i ditt arbete tar du även daglig kontakt med arbetsgivare med syftet att matcha dina kandidater gentemot företag.
Kvalifikationer
Alternativ 1:
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom områdena: Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie – och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut – eller socionom.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet (de senaste 5 åren) motsvarande heltid.
Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med godkänt resultat i alla kurser.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet (de senaste 5 åren) motsvarande heltid i ett eller flera av följande yrken:
– Arbetsledning med personalansvar
– Rekrytering
– Omställningsarbete för arbetssökande
– Studie – och yrkesvägledning
– Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
– Arbete med arbetslivs och arbetsmarknadsfrågor
– Arbete med social – och gruppsykologi
– Karriärvägledning
Övrigt:
Språk: Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Tjänstens omfattning: 100 %
Typ av tjänst: Tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande och tjänsten kommer att tillsättas så snabbt som möjligt.
#jobbjustnu
Kontaktpersoner på detta företaget
Kontorsansvarig Ricardo Marquina
073-3388285
073-3388285