OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Re:shift söker nu efter dig som har erfarenhet av att arbeta som handledare/jobbcoach. Brinner du för att hjälpa och stötta andra människor ut i arbete eller studier? Då är det dig vi söker!
Re:Shift är en aktör inom arbetsmarknadstjänster och vuxenutbildning med samlad mångårig erfarenhet inom utbildning, ledarskap, rekrytering, bemanning och omställning. Vi finns just nu i Borås, Göteborg, Värnamo och Karlstad.
Vi erbjuder tjänster inom arbetsmarknadsprojekt, inkludering i arbetslivet och stöd och matchning. Våra uppdragsgivare är Arbetsförmedlingen, kommuner och privata företag.
Stöd och matchning är en upphandlad tjänst av Arbetsförmedlingen där vi som leverantör tillsammans med den arbetssökande ska få ut hen i arbete eller studier på kortast möjliga tid.
Arbetet som handledare/jobbcoach innebär att du kommer vara ett stöd för den arbetssökande i sin jobbsökarprocess, både när det gäller stöttning i jobbsökandet samt kontakt med potentiella företag som den arbetssökande kan matchas mot. Företagskontakter är alltså en stor del av arbetet och det krävs att du har ett brett kontaktnät och förmåga att skapa nya kontakter. Arbetet innebär även viss administration.
Din kompetens
Vi söker dig som har ett brett kontaktnät och har förmåga att hjälpa och stötta den arbetssökande i sin jobbsökarprocess. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med människor. Vi ser även att du har erfarenhet av att anskaffa arbetsmöjligheter och god kunskap om arbetsmarknaden.
Som person är du positiv och utåtriktad, bekväm med att ta nya kontakter och bygga upp ett nätverk. Vi på Re:Shift ser att du har en mycket god servicekänsla gentemot våra deltagare och företagskontakter. Flexibilitet och en god samarbetsförmåga är andra egenskaper vi värdesätter då den ena dagen inte är den andra lik. Då arbetet är väldigt varierande krävs det att du är organiserad och ansvarstagande och kan disponera din tid på allra bästa sätt. Du kommer att jobba med våra deltagare både individuellt och i grupp utifrån deltagarens behov.
Kvalifikationskrav för tjänsten:
Generella kompetenskrav:
Kunna kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
Mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Goda kunskaper i engelska
Kan du även andra språk förutom svenska och engelska är det meriterande.
Alternativ 1 Krav på handledarens kompetens
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste fem åren.
Alternativ 2 Krav på handledarens kompetens
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste fem åren. Något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning