Handledare/Matchare (Hökarängen, Sthlm)

Arbetsbeskrivning

A till Ö har sedan 1992 erbjudit arbetsmarknads- och utbildningstjänster till den privata och offentliga sektorn. Vi är ett 30-tal anställda med olika yrkes- och utbildningsbakgrund. Hos oss arbetar bland annat studie- och yrkesvägledare, pedagoger, socionomer, ekonomer och personalvetare. Vi är i grunden ett värmländskt företag och har verksamhet i Arvika, Karlstad, Grums, Filipstad och Årjäng, men numera har vi lika mycket verksamhet i främst Göteborg och Stockholm.
Arbetsuppgifter:
I tjänsten som handledare/matchare har du många varierande arbetsuppgifter vilka alla ska leda till att stödja och motivera arbetssökande att bli självförsörjande genom arbete eller studier. I detta ingår det att:
Kartlägga och coacha deltagare och dennes erfarenheter, förmågor och kunskaper samt upprätta och följa upp individuella handlingsplaner
Arbeta coachande med enskilda individer och med grupper
Följa upp, dokumentera och administrera i systemstöd
Motivera, stötta och aktivera deltagaren samt stödja våra deltagare att nå anställning, vilket ibland sker via en praktikperiod, eller påbörja studier.
Upprätthålla goda kontakter med arbetsgivare samt kontinuerlig kontakt med Arbetsförmedlingen

Vårt mål är att de deltagare vi jobbar tillsammans med ska komma till arbete eller utbildning på kortast möjliga tid.
Trevliga och ambitiösa arbetskamrater utlovas!

Krav för anställning:
Din formella utbildningsbakgrund och yrkeserfarenhet är viktig så följande krav är obligatoriska för att söka rollen:
Alternativ 1:
Minst 120 högskolepoäng (eller motsvarande poäng från yrkeshögskola) från en utbildning med samhällsvetenskaplig inriktning såsom företagsekonomi, juridik, sociologi, statsvetenskap eller arbetslivspsykologi, arbetsterapeut, SYV, beteendevetenskap och liknande.
Du har också minst två års erfarenhet motsvarande en heltid inom de senaste fem åren.
Alternativ 2:
Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Du har också amt minst tre års erfarenhet motsvarande en heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: rekrytering/personal, omställning, arbetslivsfrågor, karriärvägledning eller arbete med social- och gruppsykologi. Erfarenheten ska ha erhållits inom de senaste fem åren.


Personlig kompetens:
Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. Du tycker om att arbeta både självständigt och team. Samarbete är viktigt för oss.
Du är en social och empatisk person med trygghet i din person och en förmåga att se möjligheter i alla situationer.
Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta ansvar.
Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper vi sätter värde på.

Meriterande:
- Goda företagskontakter.
- Erfarenhet som jobbcoach
Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt:
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev.
Rekryteringsprocessen kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan ansökningstiden löpt ut därför ber vi dig skicka in din ansökan redan idag!
I denna rekrytering samarbetar vår uppdragsgivare med Werket. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna rekryteringsansvarig Björn Elmqvist (bjorn@werket.nu).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A till Ö Jobb & Rekrytering FARSTA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2022
  • Ansök senast: 23 november 2022

Postadress

Pepparvägen 27
FARSTA, 12356

Liknande jobb


KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024