OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Driven och självgående handledare/matchare inom tjänsten Stöd och matchning sökes till vårt nyöppnade kontor i Leksand där du tillsammans med kollegor fortsätter vårt kvalitativa, viktiga och roliga uppdrag.
Om dig
Vi söker dig med sälj- och utåtriktad personlighet som gillar att knyta nya kontakter, samarbeten och åstadkomma resultat. Du drivs av att både utveckla och utvecklas i en dynamisk företagsmiljö och snabb tillväxtorganisation med korta beslutsvägar, högt i tak och framåtanda.
Dina arbetsuppgifter
Som handledare matchar du individen ut i jobb eller studier. Arbetet innebär mycket kontakt med arbetsgivare och utbildningsanordnare. Utöver fokus på matchning jobbar du också målinriktat tillsammans med deltagaren och anpassar insatsen efter en bred målgrupp, vilken du träffar både i grupp och enskilt för att ge och förbättra jobbsökarverktyg genom kunskap, motivation och inspiration. Anordnade av praktik, studiebesök och events gör dagarna extra roliga. Framför allt bidrar du till ständig utveckling hos människor och till samhället i stort.
Vänligen ange i ansökan vilket av nedan formellt kompetenskrav du uppfyller. Ansökningar där kompetenskrav inte uppfylls har vi inte möjlighet att bearbeta.
Formella kompetenskrav:
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren.
Om oss
ABILITY är ett kvalitetsmedvetet företag som jobbar med utarbetade processer där kunden är i fokus. Våra verksamhetsområden är arbetslivsinriktad rehabilitering, social och organisatorisk arbetsmiljö, arbetsmarknadstjänster och utbildning.
Medarbetarna på Ability är specialister inom de områden där de är verksamma.
Vi har kontor över hela landet där vi i nuläget levererar tjänsterna Aktivitetsbaserade utredningsplatser, Stöd och matchning samt Kundval Rusta och matcha.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.