OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med visionen att utveckla morgondagens innovativa tjänster inom e-handel är Addimotion det första bolaget i världen att leverera molntjänster som följer hela den digitala kundleveransprocessen. Vi brinner för att leverera service i världsklass och alltid vara steget före.
Vi är ett ungt och ambitiöst bolag som är i en expansiv fas då allt fler e-handlare ser att Addimotion kan lösa deras behov. Idag är vi ett team på 15 personer. Vi fortsätter nu vår expansionsresa och letar efter vår Inbound Marketing Expert som vill vara med att revolutionera e-handeln. Är du den vi söker?
Vad innebär tjänsten?
Vi erbjuder en spännande och utmanande roll inom Inbound Marketing där ditt arbete kommer att bli avgörande för hur vi uppfattas och profilerar oss. Du kommer vara den som förmedlar våra tjänster och dess potential till hela världen. Rollen innebär ansvar för att driva och arbeta med vår marknadsföring på ett tilltalande, enhetligt och professionellt sätt. Eftersom vi är ett tight team kommer du umgås mycket med hela Addimotion-gänget (säg hej till dina framtida kollegor på vår LinkedIn 👋).
I rollen som Inbound Marketing Expert kommer du bland annat att få…
… utveckla våra hemsidor och sociala plattformar.
… ansvara för digital och fysisk marknadsföring av bolaget och våra tjänster.
… skapa och skicka ut nyhetsbrev och releasepublikationer.
… ta fram marknadsstrategier och idéer för event, kampanjer, etc.
… följa upp och analysera marknadsföringsaktiviteter.
… delta i olika marknadsaktiviteter, som exempelvis webinars.
… bistå säljare med intressenter och prospekt.
Vem är du?
Självklart söker vi dig med rätt kompetens men vi drivs av att hitta rätt talanger till vårt team och det viktigaste för oss är rätt mindset och driv! Vi brinner för det vi gör och söker någon som är lika galen som oss, i morgondagens e-handel, kundresan och förstklassig marknadsföring. Vi tror att du är en kreativ, driven och social som person och vill ha goda relationer till de du arbetar med. Du ser också tjänsten som något långsiktigt eftersom vi är i en expansionsfas och vill bygga upp vårt marknadsföringsteam.
För att lyckas i rollen ser vi att du har…
… erfarenhet av B2B-marknadsföring och/eller marknadsföring av SaaS och molntjänster.
… ett sinne för design och kommunikation.
… arbetat med olika sociala plattformar.
… lätt för att skriva på ett träffsäkert sätt som gör andra engagerade och nyfikna.
… förmågan att leda och driva flera parallella projekt.
… kan strukturera ditt och teamets arbete på ett effektivt och ansvarsfullt sätt.
Utöver detta ser vi det som meriterande om du talar fler språk och har goda kunskaper i WordPress, Photoshop, MailChimp, Microsoft Teams och Office. Meriterande är även om du har kunskap inom e-handel, Saas-bolag och logistik.
Nyfiken? Sök direkt till work@addimotion.com och ange ”Inbound Marketing Expert” i ämnesraden på din ansökan. Vi rekryterar löpande till våra tjänster och kommer att hantera ansökningar efterhand som de kommer in. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan annonsens slutdatum. Vid frågor kontakta gärna oss genom att skriva "FRÅGA" i ämnesraden.
Vem är vi?
Addimotion är inte bara en arbetsplats utan en miljö för en personlig resa, där vi tillsammans tar oss mot nya höjder! Vi kommer att kämpa hårt tillsammans, men också dela många fina möten, skratt, minnen och framgångar. Framför allt kommer vi att lära oss enormt mycket för varje dag.
Utöver detta erbjuder vi generösa friskvårdsbidrag, kul arbetsuppgifter, härligt häng med kollegor och alltid nymalt kaffe!
Addimotion är ett unikt bolag med innovativa molntjänster som gör det möjligt för samtliga aktörer inom e-handel att övervaka sina kundleveranser från order till leverans. Vi skapar innovativa tjänster för våra kunder och användare. Våra kunder kan bland annat monitorera alla sina kundleveranser i realtid, hantera förseningar och störningar omedelbart, skicka händelsestyrda meddelanden till sina kunder samt vidta åtgärder innan kunden ens insett att ett problem har inträffat – Allt i samma tjänst. Aktörer inom e-handel som använder våra tjänster har bland annat effektivare kundservicearbete, minskat paketförluster i leveransprocessen samt förbättrad kundupplevelse och få nöjdare kunder. Vårt fokus är att proaktivt lösa våra kunders behov genom förstklassiga tjänster för deras kundleveranser under hela kundresan.