OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Happident arbetar för en ny, revolutionerande tandvårdsupplevelse. En miljö bort ifrån klinikdoft, hårda stolar och kala väntrum, Vi jobbar för att attrahera Sveriges mest framstående och engagerade medarbetare i kombination med den senaste teknologin. Helt enkelt en miljö där patienter erbjuds en kundupplevelse i världsklass.
Om Happident
Happident är den tredje största privata tandvårdskedjan i Sverige med 15 kliniker i alla Sveriges storstäder. Vi är på en utvecklingsresa tillsammans och har målsättningen att inom de närmaste åren både utveckla och expandera verksamheten. Happident är grundat av tandläkare och ägs av tandläkare med många års erfarenhet av att bedriva kvalitativ och heltäckande tandvård i Sverige och internationellt. Från den 1 februari 2021 tillträder en extern vd för att ytterligare stärka verksamheten och marknadspositionen för Happident. Kliniskt fokus genomsyrar hela vår verksamhet och vi har ambitionen att bygga den bästa arbetsplatsen för våra anställda. Genom vår unika ”klustermodell” kan vi tillgodose alla våra patienters behov samtidigt som vi skapar unika karriärmöjligheter för alla våra medarbetare.
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent arbetar du med den löpande redovisningen och övrig ekonomi i en företagsgrupp som är under stark tillväxt. Det är en stimulerande tjänst där du ges möjlighet att utvecklas och där du blir en viktig representant för gruppens fortsatta utveckling. Det är en bred och utmanande roll som bland annat innebär löpande hantering av kund- och leverantörsreskontra, kravhantering, betalningar, avstämning av balans- och resultatrapporter samt löpande bokföring. Tjänsten är placerad på kontoret i centrala Göteborg.
Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant ekonomisk utbildning (gärna eftergymnasial) med minst två års arbetslivserfarenhet av en för tjänsten relevant roll och som trivs med bredden av arbetsuppgifter. Vi ser även att du är detaljorienterad, nyfiken och initiativtagande med god prioriteringsförmåga.
Vi tror att du är en serviceinriktad person då du som ekonomiassistent har daglig kontakt med kollegor, leverantörer samt interna såväl som externa kontakter. För att trivas hos oss är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar och att du är duktig på att skapa kontakt och inge förtroende. Vi ser även att du är detaljorienterad, nyfiken och initiativtagande. Som person ska du ska ha ett genuint intresse för ekonomi, som drivs av personlig utveckling och att hjälpa vårt team att nå sitt mål.
Vidare är du systemintresserad och har goda kunskaper i MS Office (särskilt Excel) och behärskar svenska i tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda?
Möjlighet till löpande kompetensutveckling
Ett stort eget ansvar över dina arbetsuppgifter
Generösa förmåner
Du kommer att arbeta inom ett affärsområde med korta beslutsvägar och med en prestigelös atmosfär. Du kommer att ingå i ett härligt och kompetent gäng som arbetar tillsammans för att uppnå bästa resultat.
Ansökan
För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Nyström, CFO på 0730 701 969, peter.nystrom@happident.se. För frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sara Awak, Head of HR & Talent Acquisition på 0735 072 449, sara.awak@happident.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-10-15.
Varmt välkommen med din ansökan!
Praktisk information
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Placering: Polhemsplatsen, Göteborg