Har du en hög servicekänsla och brinner för IT? Sök till oss!

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Avdelningen Global Infrastructure Services inom Stab IT ansvarar för att förvalta och utveckla DB Schenkers interna infrastrukturtjänster i klustret Sverige, Danmark och Island.
Du kommer att utgå från Göteborg och ingår i ett Team med ytterligare 3 Field Support Agents baserade i Göteborg, Stockholm och Malmö.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en Field Support Agent till vår svenska verksamhet. I rollen kommer din höga servicenivå kompletteras med ditt genuina intresse för IT. Som Field Support Agent är du ansvarig för andra linjens support för lokala och globala IT-tjänster på Schenkers olika enheter. Du finns på plats för att hjälpa verksamheten att lösa de IT-relaterade problem som inte kan lösas på distans och har dagligen kontakt med både kollegor och leverantörer.

* Utföra support och underhåll av lokala IT-tjänster (t.ex. applikationer, hårdvara och nätverk)
* Identifiera återkommande problem och eskalera vid behov
* Ansvara för att upprätthålla gällande SLA:er mot verksamheten
* Följa upp och slutföra användarnas ärenden med fokus på kundnöjdhet
* Tjänsten innebär att du kommer att resa för att besöka våra siter inom regionen

Din Profi
Vi söker dig med god kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet. Samtidigt är det av stor vikt att du har en god förmåga att samverka med kollegor på alla nivåer. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök idag!

* Minst 2 års relevant erfarenhet
* God kunskap i Microsoft Office 365
* Utpräglad känsla för service
* God analytisk- och problemlösningsförmåga
* God förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och engelska
* Kunskap om ITIL-ramverket är meriterande
* B-körkort är ett krav då resor är en del av tjänsten

Information och ansökan
Din ansökan med CV och personligt brev skickar Du senast 2 december. Placeringsort är Göteborg. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Erik Brandén via epost erik.branden@dbschenker.com.
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker Ab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2021
  • Ansök senast: 2 december 2021

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024