OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb. Välkommen till Humana! Läs mer på www.humana.se
Nu söker vi en ny medarbetare som kan jobba hos vår kund i Sollentuna. Vi söker dig som kan jobba varierande tider och gärna har erfarenhet av Asperger sedan tidigare. Låter det här intressant? Sök tjänsten eller tipsa dina vänner!
Om tjänsten:
Vår kund är en kvinna i 50 års åldern med multipel skleros (MS) och Asperger. Arbetet innebär att vara henne behjälplig med alla i livet förekommande sysslor, som städning, matlagning, tvätta, uträtta ärenden och andra aktiviteter. Din uppgift som personlig assistent är att vara kundens armar och ben och att hjälpa till med det som funktionsnedsättningen sätter stopp för. Du är även den som hjälper till vid träning, förflyttningar, samt med på- och avklädning och personlig omvårdnad.
Vi söker dig som:
• Har erfarenhet av MS eller Asperger
• Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
• Vår kund ser gärna kvinnliga sökanden.
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer och ta stort ansvar. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att tidigare arbetat med MS eller asperger.
Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.
Arbetstid/Varaktighet: 60%, varierande arbetstid dag, kväll, natt och helg.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Tillträde: Omgående
Ansökan: På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Humana har valt att använda personlighetstestet MINT, som en del i urvalsprocessen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av ett antal frågor och tar cirka 10 minuter att besvara.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har cirka 15 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 7 000 människor. Vi arbetar efter visionen "Alla har rätt till ett bra liv".
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig