Har du erfarenhet av ekonomi och vill stötta våra kunder?

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill stötta våra kunder med systemfrågor inom området ekonomi.

Har du erfarenhet från bokslut och årsredovisning och gillar att fördjupa dig i detaljer? Då har vi jobbet för dig!  

Om tjänsten

Som supportmedarbetare hos oss på Hogia Corporate Systems kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att stötta våra kunder med deras frågor kopplat till våra produkter inom ekonomi och bokslut. Frågorna kan vara allt från användarfrågor till ärenden som kräver djupare felsökning. Vi samarbetar med andra avdelningar och har gemensamma träffar för att kompetensutvecklas och dela erfarenheter. Det finns även utrymme att du på egen hand går kurser för att kompetensutvecklas.   

Vårt bolag på 13 personer i olika funktioner och präglas av en kultur där vi samverkar, stöttar och samarbetar med varandra. Vi jobbar som ett team där vi uppmuntrar varandra att utvecklas och växa i sin roll. 

Vårt supportteam består av fem medarbetare, idag har vi en pensionsavgång vilket gör att vi söker ny kollega. Vi supporterar Hogias produkter inom ekonomi-, löne- och personalhantering varav du kommer jobba tätt tillsammans med en kollega med ekonomiprodukter. 

Vem är du?

Vi söker dig som har kunskap inom ekonomi, antingen från arbetslivserfarenhet eller studier gärna med inriktning kring flödet inom löpande bokföring samt bokslut och årsredovisning. Önskvärt om du har erfarenhet från byrå och ett intresse för problemlösning och system. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  

För att trivas i rollen tror vi att du är en nyfiken person, som tycker om att analysera och hitta lösningar. Vidare har du en förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt sätt och du trivs med att ha både externa och interna kontakter. Om du är en lyhörd och kommunikativ person som uppskattar att jobba i team och att dela med dig av dina kunskaper, då kommer du att trivas i den här rollen. 

Att jobba hos Hogia Corporate Systems 

Hogia Corporate Systems fokuserar på att hjälpa och stötta större företag och koncerner i deras arbete med effektivisering av administrationen kring lön/HR- och ekonomiarbetet. Vi erbjuder våra kunder ett stort utbud av lösningar, bestående av både egna produkter och integrerade lösningar från samarbetspartners, allt för att skapa ett optimalt upplägg för dig som kund.  

Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Det finns möjlighet att vissa dagar jobba från annan plats än kontoret. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, för oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och att trivas!  

Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Corporate Systems AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 5 december 2022

Liknande jobb


21 november 2024