Har du erfarenhet av kundkontakt samt har ett tekniskt intresse? Se hit!

Har du erfarenhet av kundkontakt samt har ett tekniskt intresse? Se hit!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill arbeta i en nätverkande roll med kunder över hela Sverige. Vill du kombinera ditt tekniska intresse med en social roll med mycket frihet under ansvar? Då kan detta vara en roll för dig. Sök tjänsten som Kundansvarig till JOSAM redan idag- urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN

JOSAM är ett världsledande varumärke som numera ingår i den amerikanska Snap-on-koncernen. På plats i Örebro finns ca 25 kollegor i olika roller inom produktutveckling, sälj, order, utbildning, verkstad, service & support. Här kommer du till en familjär arbetsplats med hög teknisk kunskap och låg personalomsättning.

I rollen som Kundansvarig till JOSAM kommer du att arbeta med att matcha kunders behov med JOSAMs sortiment. Du kommer att ha ett tätt samarbete med dem övriga i säljteamet för att säkerställa en förstklassig upplevelse från första kontakten med kund till en nöjd användare. Rollen innebär resor till JOSAMs kunder runt om i Sverige och dem första 6 månaderna i rollen kommer man att göra detta i större utsträckning för möta samtliga kunder personligen.

Du kommer att utgå från kontoret i Örebro men arbeta med kunder över hela Sverige.

Du erbjuds
- En roll med stor frihet under ansvar
- Möjlighet att välja mellan en företagsbil eller förmånsbil
- Ett givande och socialt arbete
- Möjligheten att bli en del av ett härligt team med god stämning

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla och underhålla starka relationer med befintliga kunder genom regelbunden kommunikation och personliga möten
* Identifiera och förstå kundernas behov, utmaningar och mål för att kunna erbjuda skräddarsydda lösningar
* Proaktivt föreslå och sälja ytterligare produkter eller tjänster som kan tillgodose kundens behov
* Enklare demonstrationer och utbildningar kan förekomma ute hos kunderna


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av en säljande roll där du arbetat med kundkontakt
- Är intresserad av teknik och lockas av tanken att arbeta med tekniska produkter
- Innehar B-körkort
- Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken används i det dagliga arbetet

Tjänsten innefattar resor inom Sverige vilket kräver en personlig situation som tillåter resor, resorna inkluderar ofta övernattningar.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Nätverkande
- Anpassningsbar
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Snap-on® Equipment

Snap-on® Equipment, en del av koncernen Snap-on® Incorporated, är en världsledande leverantör av utrustning för skade- och serviceverkstäder inom fordonsindustrin. Vi tillhandahåller högteknologiska produkter så som digitala hjulinställningssystem, hjulbalanserare, däckmaskiner, lyftar, bromssvarvar, rikt-, och mätsystem. På Snap-on® strävar vi efter att vara den branschledande leverantören av OEM-godkänd verkstadsutrustning, kunskap, utbildning och support för att hjälpa verkstäder med säkra och korrekta reparationsprocesser. I Sverige är Snap-on® Equipment representerad med varumärken så som Car-O-Liner®, BlackHawk™, JOSAM® och TruckCam™, läs gärna mer om våra olika varumärken på www.snapon-totalshopsolutions.com
JOSAM®

JOSAM®, en del av Snap-on® Incorporated, är baserade i Örebro och har framgångsrikt utvecklat riktsystem sedan 1972 och hjulinställningssystem sedan 1974, med fokus på hastighet, precision och användarvänlighet. Deras hjulinställningssystem används globalt och bidrar till minskad bränsleförbrukning och däckslitage, vilket förbättrar fordonets säkerhet och komfort. Med inriktning på OEM-verkstäder, oberoende verkstäder, fordonsflottägare och däckverkstäder strävar JOSAM® efter att förbättra verkstädernas lönsamhet och kundnöjdhet.

JOSAM®riktningsutrustning möjliggör effektiv och högkvalitativ reparation av fordonets ram och chassi, vilket ger en betydande ekonomisk fördel jämfört med komponentutbyte. Utbildning är en central fokus, där användare erbjuds de senaste metoderna inom hjulinställning och riktning. Utbildningen erbjuds även till servicepersonal och skadevärderingsmän. Strävande efter att vara den globala ledaren inom verkstadslösningar för tunga fordon, hjulinställning, reparation och underhåll, använder JOSAM® sin omfattande kunskap inom koncept, teknik och informationsteknologi.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2024
  • Ansök senast: 16 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 december 2024