OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår Kund
AMCS Group är globalt ledande inom design, utveckling, implementering och support av miljöinriktad mjukvara och lösningar för återvinnings- och avfallshanteringsbranschen. AMCS-teknik används i över 10 000 fordon på över 2 000 anläggningar i Storbritannien, Frankrike, Irland, de nordiska länderna samt i Nordamerika.
Helhetslösningen erbjuder en modulär, funktionsrik mjukvarusvit och kombinerar denna med fordonsintegrerad teknologi, RFID, vägning och integrerade beräkningar. AMCS integrerade produktutbud har vuxit till en global standard som bidrar till att på ett markant sätt minska nedgrävning av avfall samt uppmuntra till mer återvinning.
Vi söker för tillfället en hårdvaru-/mjukvarusupporttekniker till Skara.
Dina arbetsuppgifter
• Tillhandahålla teknisk support till våra kunder som har integrerad/ej integrerad teknik installerad – detta kommer att omfatta att analysera fel, implementera lösningar & driva produktförbättringar.
• Tillhandahålla IT-infrasturktursupport, både internt och ute på kundanläggningar.
• Förbereda dokumentation för miljöinriktade produkter för såväl slutkonsument som teknisk användare
• Ta emot samtal från kunder via telefon och epost, samt utröna problemets grundläggande orsak via från kund tillhandahållen information & fjärråtkomst till systemet
• Analysera mjukvaruproblem rapporterade för upprepade problem, med lösningsförslag för hur produktprestandan kan förbättras. Identifiera ev. utbildningsbehov för kunder samt skapa driftdokument som adresserar dessa frågor.
• Logga ärendet i vårt ERP-system (Netsuite) samt tilldela ärendet till rätt servicetekniker om besök på plats krävs.
• Underhåll av ERP-systemet, vilket omfattar uppföljing av P.O.-begäran, att stänga ärenden & försäljningsordrar.
• Ge våra kunder teknisk assistens ifråga om installerad fordonsteknik och mjukvara
• Tillhandahållna regelbundna (veckovis) rapporter rörande kundtjänstprestandan till kundtjänstens chef.
Arbetstider
Dagtid
Krav
Utbildning • Examen i informationsteknik eller motsvarande
• Flytande kunskaper i svenska och engelska är fundamentala
Relevanta erfarenheter • Erfarenhet av felsökning och reparationer av IT-mjukvara/hårdvara samt av mobilkommunikationsmjukvara.
• Supporterfarenhet: ta emot kundsamtal, ge support via epost, telefon & på plats. Förmåga att utreda förfrågningar, diagnosticera, felsöka samt lösa tekniska frågor
Specialistkompetenser och -kunskaper • Utmärkta kommunikativa färdigheter (i skrift och verbalt), särskilt med avseende på att tillhandahålla information till kunderna.
• Praktisk erfarenhet med avseende på mobil kommunikation, reparationer av industridatorer & -operativsystem.
• En förståelse av principerna för programvaruutveckling är ett plus
• Kunskaper om SQL Server eller liknande databassystem, databasunderhåll samt skapande av SQL-förfrågningar vore mycket önskvärda.
Tillsättning
Snarast
Om Jobzone Sverige AB
Jobzone är det lokala bemanningsföretaget som jobbar nära dig med personaluthyrning och rekrytering. Alla våra 50 kontor i Sverige och Norge drivs av engagerade egna företagare på den lokala marknaden. Vår vision är att skapa framgång för individer och organisationer och ända sedan starten 2002 har vårt mål varit att vara bemannings-branschens attraktivaste arbetsgivare. På några orter i Sverige (bland annat Stockholm, Uppsala, Västerås och Eskilstuna) drivs vår verksamhet av det helägda dotterbolaget ADAPTUS Bemanning AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Törnberg
0734477242
Michael Djerf
Michael Djerf
Mikael Törnberg
Mikael Törnberg
Mikael Thörnberg
Åse Rehbinder
Mikael Thörnberg
0734477242
Åse Rehbinder
0768950535
Mikael Thörnberg
0734477242