Hårdvaruansvarig Concept Store

Hårdvaruansvarig Concept Store

Arbetsbeskrivning

I våra butiker har vi ett brett utbud av alpinprodukter och hårdvara från ledande varumärken. Som Hårvaruansvarig handlar ditt arbete primärt om att driva försäljningen av hårdvaruprodukter som tex. skidor, pjäxor, hjälmar och annan utrustning i butiken. Du jobbar aktivt med att bemöta våra gäster och med att hjälpa dem hitta rätt bland våra hårdvaruprodukter. Som Hårdvaruansvarig i våra butiker har du ett brinnande intresse för produkter, försäljning och service. Tillsammans med Säljledare kommer du planera hårdvaruytor i butiken utifrån inköp. Ansvara för en samlad överblick av hårdvaruavdelningen, utifrån säsong, lagersaldo, aktiveringar i butik och försäljningstakt.

Som Hårdvaruansvarig jobbar du med att driva försäljningen och maximera denna tillsammans med teamet i butiken. Du säkerställer ett motiverat, engagerat och utbildat team. Vi strävar alltid efter att ge gästen bästa möjliga service för att nå gästnöjdhet och merförsäljning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Bootfitting, gjutning av sulor och montering av olika produkter.
- Gästmöten och försäljning av kvalitetsprodukter.
- Planera hårdvaruytor i butiken.
- Driva försäljning och säkerställa ett motiverat och engagerat team.
- Tillsammans med Säljledare och Butikschef säkerställa att rutiner och driften i butiken rullar på som de ska
Arbetet passar dig som trivs med människor, är positiv, driven, service minded, ambitiös, nyfiken och engagerad. Då arbetsuppgifterna handlar mycket om försäljning är det viktigt att du är trygg i att möta våra gästers behov på ett säljande och serviceinriktat sätt. Vi ser också att du är en person med tidigare erfarenhet från att arbeta i sportbranschen och med hårdvara.

Förkunskapskrav

- Tidigare arbetslivserfarenhet från sportvaruhandel och arbete med hårdvara.
Meriterande

- Tidigare erfarenhet från liknande arbete inom butik, gärna med vinterprodukter.
- Kunskap inom Bootfitting och gjutning av sulor.
- Du har alpinbakgrund och en gedigen kunskap om och erfarenhet av dessa produkter.
Arbetet kräver en hög operativ närvaro i den dagliga driften, arbete förekommer kvällar och helger.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Att få jobba med minnesvärda fjällupplevelser året runt tycker vi är det bästa som finns!

Vår personal är vår absolut största tillgång. Ett gemensamt engagemang och en strävan efter att skapa en bra fjällupplevelse för våra gäster är en stor del av vår framgång. Hos oss kan du vara dig själv och ha kul, samtidigt som du levererar ett betydande resultat tillsammans med fantastiska kollegor.

På SkiStar är vi fler än 500 helårsanställda som tillsammans jobbar med bland annat försäljning, ekonomi, drift, aktiviteter, It, administration, logiförmedling, fastighetsservice och marknadsföring. Under vintersäsong har vi dessutom över 2200 säsongsanställda.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SkiStar
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2024
  • Ansök senast: 15 november 2024

Liknande jobb


22 november 2024