Hardware/Software support

Hardware/Software support

Arbetsbeskrivning

AXS Sweden är ett biljettbolag med kunder i hela Sverige. De förser över hundra svenska sportklubbar, arenor, teatrar och konserthus med marknadens mest innovativa biljetthantering. Bland de större kunder kan nämnas Stockholm Live (Avicii Arena, Tele2 Arena mfl), SHL (Svenska Hockeyligan), SEF (Svensk Elitfotboll) och flertalet kulturkunder. De har två kontor i Sverige, ett i Nyköping och ett i Stockholm. AXS Sweden ägs av amerikanska AXS med huvudkontor i Los Angeles
KUNDFOKUSERAD SUPPORTMEDARBETARE MED INRIKTNING PÅ HÅRDVARA/MJUKVARA
Trivs du som bäst när du får ge förstklassig service till dina kunder?
Vill du vara med på AXS expansionsresa och bli en del av vårt härliga team?
Sök då denna tjänst redan idag!


Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består främst i att:
Hantera kundsupport för hårdvara
Hantera kundsupport för mjukvara i mer tekniska ärenden
Ansvara och projektleda fördelning av hårdvara
Vara behjälplig med hårdvara och mjukvara från tredje part
Hantera kundsupport för design, så som men inte uteslutande, skapa arenor och skapa översiktsbilder.
Ansvara för hårdvaruinventering



Du har telefonen, ärendehanteringssystem och mail som dina främsta arbetsredskap och du besvarar löpande inkommande ärenden. I din roll ingår även att stötta dina kollegor med förekommande systemadministrativa arbetsuppgifter i samband med att systemstöd och processer ska implementeras hos nya kunder.
Arbetet är på dagtid men vi har också – på schema – beredskap på kvällar och helger. För beredskap utgår ersättning utöver månadslön.
Vi söker dig som
Brinner för att arbeta tekniskt, i högt tempo och att hitta lösningar.
Vi efterfrågar specifikt:
God förståelse för användarsupport och/eller systemadministration.
Goda kunskaper i Adobe-programmen
kännedom om appar för iOS och Android
Goda kunskaper i felsökning och lösningsorienterad
Du är obehindrad i det svenska språket, i både tal och skrift, samt har goda kunskaper i engelska



Som person är du kommunikativ och serviceinriktad. Du behöver vara noggrann och strukturerad samt kunna prioritera och arbeta under högt tempo. Prestigelös och lösningsorienterad är andra egenskaper som vi värdesätter. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter.


ÖVRIG INFORMATION
• Start: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid.
• Omfattning: Heltid.
• Placering: Nyköping.
• Kontaktuppgifter: Alexis Fellenius, afellenius@axs.com
• Sök tjänsten genom att maila till ovan adress. Märk mailet med "Hårdvarusupport"
(Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.).
Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AXS Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2022
  • Ansök senast: 15 augusti 2022

Postadress

Gästabudsvägen 8
NYKÖPING, 61131

Liknande jobb


30 december 2024

IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024