OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härryda kommun, en kommun med höga ambitioner och sikte på att ha Sveriges bästa näringslivsklimat, grundskolor i toppklass och samhällsbyggnad med expansion och innovation i fokus. Kommunen levererar verksamhet med god service, kvalitet och kompetens. Hållbar utveckling, kommunikativ organisation och digitalisering är centrala och gemensamma utvecklingsområden i alla verksamheter. Vi letar efter dig som vill vara delaktig, är engagerad och tar eget ansvar. Välkommen till en kommun som rymmer många spännande projekt och goda kollegor!
Kommunen söker nu en beredningssekreterare och samordnare för GDPR-frågor. Du kommer vara placerad på kanslienheten. Enheten ingår i Utvecklingsfunktionen och är en stödfunktion i förvaltningen med uppdraget att leda och samordna vissa gemensamma processer och frågor så som kansli, kommunikation, kvalitet, digitalisering samt näringslivsfrågor.
Kanslienheten ansvarar bland annat för ärendehantering till välfärdsnämnden, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige och är stöd till den politiska organisationen där fullmäktiges beredningar ingår. Enheten ansvarar även för att samordna genomförandet av allmänna val, konsultation i offentlig rätt samt kommunens arkiv.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som beredningssekreterare innebär sekreterarstöd till kommunfullmäktiges beredning, framtidens välfärd och samhällsutveckling, kommunfullfullmäktiges tillfälliga beredning samt kommunstyrelsens råd för idéburna organisationer. Arbetet innebär även att samordna förvaltningens arbete med GDPR-frågor. Som beredningssekreterare ansvarar du för all administrativ och praktisk hantering inför och efter sammanträdena. Det innefattar bland annat sammanställning och utskick av kallelse och deltagande vid möten. I rollen som samordnare för GDPR-frågor ingår att bland annat bevaka rättsutvecklingen tillsammans med kansliets kommunjurist och ansvara för stöd till förvaltningen för hantering av personuppgifter. I ditt uppdrag kommer du även ansvara för andra förekommande uppdrag/arbetsuppgifter inom kansliet så som utredningsuppdrag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
· Har universitets- eller högskoleutbildning inom samhälls- eller statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
· Har tidigare arbetslivserfarenhet som beredningssekreterare/nämndsekreterare.
· Har utredarkompetens och god administrativ förmåga.
· Har god kunskap om dataskyddslagstiftning.
Vi söker dig som är trygg i din profession och arbetar effektivt och har förmågan att prioritera utan att ge avkall på noggrannheten. Som person är du prestigelös, med god kommunikations- och samarbetsförmåga, är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Att leverera god service och ett bra bemötande ser du som en självklarhet. Du har ett stort intresse för samhällsfrågor, och tycker att det är stimulerande att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten viavårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.