OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Haulotte Group är Europas ledande tillverkare av arbetsplattformar. Haulotte Group har 60 produkter inom person- och materialhantering, 1 500 anställda, 4 fabriker och 20 dotterbolag. Som ett led i Haulottes globala expansion och för att befästa sin marknadsledande ställning i Europas nordliga delar startades hösten 2001 Haulotte Scandinavia AB. Organisationen Haulotte Scandinavia består idag av knappt 20 medarbetare varav de flesta utgår från anläggningen i Mölndal utanför Göteborg.
BAKGRUND
Haulotte har produkter som är av erkänt hög kvalitet och en produktbredd som gör att man kan erbjuda lösningar till en mängd olika behov. Bra kommunikation, leverans och service är viktigt för kunder och som viktig roll i företagets arbete med att stärka konceptet ”Solution Provider” med målet att kunna täcka kundens hela behov av produkt, lösning och kompetens.
För Haulotte Scandinavia finns en stor tillväxtpotential där du kommer att ha en viktig del i arbete med att skapa förutsättningar för att ta tillvara på den potentialen.
ROLLEN SOM ADV, INNESÄLJARE
Som ADV arbetar du strukturerat, koordinerande och utåtriktat som spindeln i nätet ett brett Haulotte perspektiv och stor omvärldskunskap. Du kommer att arbeta i en internationell, flerspråkig och teknisk miljö. Kunderna finns i Skandinavien och Baltikum. Din roll är fokuserad på att koordinera och ansvara för den administrativa säljprocessen samt att stödja säljaktiviteter inom regionen.
Arbetet inkluderar bl.a. att:
* Agera spindeln i nätet och säkerställa att kommunikationen mellan säljare och återförsäljare samt fabrik och kunder fungerar.
* Koordinera säljprocessen från order till fakturering.
* Ansvar för uppföljning och prognosarbete för försäljningen samt att ta fram rapportunderlag.
* Hantering av lager/logistik för färdiga maskiner mm. Inklusive transporter till och från kund/fabrik.
* Hantera fakturering av försäljning av nya och begagnade maskiner.
* Hantera inköpsfakturor och kostnader som härrör till maskininköp.
* Supportera kunder I frågor rörande leverans, betalning och generella frågor kring order.
* Upprätthålla och utveckla nära relationer med återförsäljare och stödja dessa i säljkampanjer och finansieringsfrågor.
* Koordinera och följa upp säljfrämjande åtgärder.
KANDIDATPROFIL
Lämplig kandidat har erfarenhet från liknande arbete där stort fokus ligger på god service, koordinering och kommunikation. Du är strukturerad och organiserad med en förmåga att kommunicera med personer på olika nivåer i den egna organisationen såväl som i kundens.
Personliga egenskaper
* Beslutsam: Fattar snabba beslut och agerar utifrån dessa, trots begränsad information eller svåra omständigheter
* Strukturerad: Planerar arbete i förväg. Organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller deadlines.
* Självgående: Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppsätt och driver sina processer vidare.
* Relationsskapande: Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer.
Praktisk bakgrund
* Erfarenhet från administrativt arbete i teknisk miljö
* Erfarenhet från arbete i affärssystem.
* God erfarenhet med MS Office programmen.
* Tekniskt intresserad
Språkkunskaper
* Skriva och tala svenska obehindrat
* Skriva och tala engelska obehindrat
* Goda kunskaper i franska är mycket meriterande
Kontaktpersoner på detta företaget
Zrinka Vranic Bäck
0708 266 556
Linda Jönsson
08-410 300 22
Mats Johansson
08-410 300 22
Ella Pourmand
0725234320
Ella Pourmand
0725-234320
Rekryteringskonsult Mats Johansson
08-410 300 22
Rekryteringskonsult Zrinka Vranic Bäck
0708 266 556
Rekryteringskonsult Ella Pourmand
0725-234 320
Mikael Sundell
0841030022
Rekryteringskonsult Ella Pourmand
0725 234 320