OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kidde Sweden AB är ett helägt dotterbolag till UTC Fire & Security, världens ledande brandsäkerhetsföretag, med en omsättning på över 35 miljarder. Vi är idag 43 000 anställda i 27 länder, med ambitiösa expansionsplaner både när det gäller produkter och geografi!
Kidde Sweden har huvudkontor i Stockholm och är geografiskt heltäckande via våra åtta regionkontor men också via ett väl utvecklat nätverk av partners och återförsäljare. Vi är 130 anställda som omsätter ca 190 mkr i år. Utöver det har vi dotterbolag i Finland, Estland och Litauen.Vi har en heltäckande verksamhet inom brandskydd och brandsäkerhet med bl a försäljning och service av brandsläckare, brandposter och fasta släckanläggningar. Försäljningen sker under mycket kända varumärken som Tempus® , Noha®, Angus® och Argonite®.
Nu söker Kidde en Service Koordinator med start så fort som möjligt till Region Stockholm. Detta är en nyupprättad tjänst där du halva tiden kommer att fungera som stöd och hjälp till servicechef och halva tiden arbeta med riksservice.
Dina ansvarsområden kommer bla att vara:
Som service koordinator kommer du att i första hand effektivisera och ha ordning på materialflödet för enheten, göra beställningar enligt gällande inköpsrutiner för regionens tekniker och konsulter.
- Du skall göra inköp och beställningar åt tekniker och konsulter. Tillsammans med servicechefen kommer du att säkerställa att rätt produkter finns tillgängliga för de närmsta veckorna.
- Du skall skriva ut plocklistor och arbetsordrar, attestera fakturor samt per telefon svara på kundförfrågningar och vägleda kunder. Du ska för attestera fakturor och övriga sysslor i samråd med servicechef.
- Du skall fungera som bollplank emot kund dvs att du kommer att fungera som Kiddes riksservice kunders kontakt när det gäller utförande och uppföljning. Du kommer tillsammans med servicechef / kundansvarig kontrollera att serviceuppdrag för deras riksservicekunder utförs i tid och dokumenteras.
- Du kommer att ansvara för att dokumentation och underlag är uppdaterade och kan presenteras för kund vid uppföljningsmöten. Vara kontakten mellan Kidde och kund för åtgärder och övrig information som berör uppdraget.
- Du kommer att fungera som en back up för lager chefen vid sjukdom eller under perioder med hög arbetsbelastning.
Bakgrund:
Vi ser att du har en 3 årig gymnasieutbildning och sedan har arbetat i några år gärna i en administrativ roll eller i en typ av koordinator roll. Du ska ha goda Excel kunskaper och du är van att arbeta i olika affärssystem. Du är god till både engelska och svenska i tal och skrift.
Person:
Som person är du serviceminded, hjälpsam och hjälper gärna till där det behövs. Du tycker om att ha många bollar i luften och är flexibel. Du kan arbeta självständigt och du är ansvarstagande. Du är prestigelös och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Du är stresstålig, glad och öppen. Du är social, utåtriktad och ambitiös i ditt arbete.
Ansökan:
Ansök genom att klicka på länken nedan och skicka ditt CV i Word. Vänligen skicka din ansökan så snart som möjligt, vi kallar in på intervju löpande. Om du har några frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Catharina Duus på 070 450 60 09.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Nathalie Johansson
0858804337
Christin Rach
Konsult Andreas Stenlund
08 588 043 59
Konsult David Albenius
08 588 043 88
Researcher Carolina Osterman
0858804308
0704506006
Researcher Carolina Osterman
08-588 043 08
070-450 60 06
Rekryteringskonsult Mari Jehrlander
08-588 043 67
Rekryteringskonsult Ulrika Lind
0858804306
0704506004
Researcher Carolina Osterman