OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hays är specialister på att rekrytera specialister.Vi finns representerade i 25 länder i Europa, Australien, Nya Zeeland, Kanada, Nord- & Sydamerika, Mellanöstern och Asien.2005/2006 omsatte vi ca 26 miljarder SEK.Vi är noterade på Londonbörsen sedan 1958 och är idag ett av dess 250 största bolag.I Sverige är vi specialister inom våra affärsområden Ekonomi & Finans, IT, Marknad & Försäljning, HR, Administration, Construction & Property samt Chefsrekrytering. På vår hemsida hittar du alltid våra aktuella tjänster samt information om några av de företag vi samarbetar med.Besök oss gärna på www.hays.se Vår kund är ett av USA:s mest framgångsrika företag inom sjukvårdssektorn med huvudkontor i Chicago.Företaget utvecklar och marknadsför läkemedel, nutrition, diagnostiska och sjukvårdsprodukter.Försäljningen år 2006 uppgick till mer än 22 miljarder US-dollar, i Sverige var motsvarande siffra ca 830 miljoner kronor.Uppdragsgivaren finns representerad i mer än 130 länder och har cirka 70 000 anställda, varav 150 i Sverige.Arbetsbeskrivning: Du kommer att fungera som spindel i nätet på företaget och kommer vara en stor del av att internkommunikation och samarbetet mellan de olika avdelningarna fungerar.Du kommer att assistera och avlasta företagets Business Unit Director och 3 stycken säljchefer med administrativ support.Bland annat telefon, e-post, PowerPoint presentationer, boka möten och resor, arrangera personalmöten (inklusive uppföljning och rapportering), sköta orderhantering och fakturering.Du kommer också att assistera ett specifikt produkt team med att boka resor och boende inför kongresser, beställa promotionmaterial, ta fram statistik och ansvara för fakturering.I arbetsuppgifterna ingår också att: . hantera och samordna kalendrar och mötesbokningar . bevaka och filtrera telefon, korrespondens via post och e-post samt intern kommunikation . boka resor, flyg och hotell inför samtliga kongresser . hålla i kontakt med berörda läkare inför kongresser och events . kontera fakturor . skapa inbjudningar i InDesign och Photoshop . koordinera företagsbesök, kund- och presskontakter Krav/Bakgrund . erfarenhet av liknande roll samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter . erfarenhet från läkemedelsbranschen är meriterande . gymnasiekompetens samt gärna administrativ eftergymnasial utbildning .exceptionellt goda kunskaper i Officepaketet .goda kunskaper i InDesign och Photoshop . perfekt administrativförmåga .dokumenterad erfarenhet av att hantera konfidentiell information . mycket goda kunskaper i de svenska och engelska språken, både i tal och skrift Personlighet: Du gillar att arbeta administrativt samt har en fallenhet för att på ett kreativt sätt lösa olika utmaningar och uppgifter som du ställs inför.Du har erfarenhet av att driva egna projekt och en vana av att hantera konfidentiell information.Du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ, fatta egna beslut och är mycket driven.Självklara egenskaper är också att du är effektiv, flexibel, har hög integritet samtidigt som du är oerhört prestigelös och trygg i dig själv. Tjänsten: Tjänsten är en uthyrning till att börja med till årsskiftet 2007/2008, goda chanser till förlängning.Heltid med start omgående.Du kommer att arbeta tätt tillsammans med en annan assistent för att avlasta B.U.D.och produkt team.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Nathalie Johansson
0858804337
Christin Rach
Konsult Andreas Stenlund
08 588 043 59
Konsult David Albenius
08 588 043 88
Researcher Carolina Osterman
0858804308
0704506006
Researcher Carolina Osterman
08-588 043 08
070-450 60 06
Rekryteringskonsult Mari Jehrlander
08-588 043 67
Rekryteringskonsult Ulrika Lind
0858804306
0704506004
Researcher Carolina Osterman