OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Multicom Security AB arbetar med kommunikationstjänster för fast och mobil informationsöverföring till kunder med höga krav. Applikationerna används i första hand för säker överföring av larm och mobil datakommunikation. Produktutvecklingen fokuseras på nya GPRS-baserade säkerhets- och mobildatatjänster. Företaget äger och driver två unika rikstäckande kommunikationsnät. Det är dels Multicomnätet som är ett övervakat fast larmnät, dels Mobitexnätet för mobil datakommunikation. Mer än 50.000 användare är anslutna till de bägge näten. Hays söker nu en Kundservicechef till Multicom Security AB! Kundservicechefen kommer ansvara för två teamleaders och deras respektive grupp och se till att servicenivåer och policies följs. Vidare kommer personen inom kort även ansvara för Norge och kundtjänsten som etableras där. Kundtjänsten innebär både "secondline" och "firstline" samt vanliga kundärenden såsom faktura frågor m.m. Ansvaret innebär att etablera och säkerställa att servicenivåer hålls, att lösa problem för kundernas bästa, samt se till att de olika grupperna inom kundtjänsten fungerar. Man kommer också vara med att etablera nyheter på marknaden och att lära upp personalen inom nya områden. Det är mycket praktiskt arbete så väl som ledarskap i rollen så prestigelöshet och eget driv är oerhört viktigt. Tjänstenbeskrivning: . Försäkra att man strävar och arbetar efter Multicoms guidelines och policies gällande tillvägagångssättet av ärendena . Kontinuerligt arbeta för att utveckla servicen och produktiviteten på kundtjänstavdelningen samt själv arbeta med uppföljningar och kundservice . Sätta mål och sköta uppföljningen av dessa för medarbetarna samt se till att deadlines hålls . Delaktig i utvärderingar av nya produkter med kunder . Förmåga att ta ansvar för telefon förfrågningar och e-mails . Agera som mentor och träna upp nya anställda, samt ha utvecklingssamtal . Stötta två stycken teamledare i sitt arbete med att driva deras respektive team . Rapporterar direkt till VD Kvalifikationer: . Ett starkt driv och fokus på service . Du är mycket verbal men även duktig på att skriva och kommunicera på svenska och engelska. Meriterande om du hanterar norska. . Du är en van ledare och har ett bra "trackreckord" . En universitetsexamen inom relevant område. Meriterande med tekniks bakgrund av ngt slag . Tre till fem års erfarenhet inom kundsupport gärna inom it . Ngn form av ledarskapserfarenhet. Teamroll/gruppchef eller liknande . Proaktiv när det gäller att komma med förslag och lösningar för utveckling och möjligheter att förbättra teamet och dess arbete . Snabblärd inom nya tekniker/produkter, samt involverad inom utveckling av nya produkter . Data vana och gärna kunskap inom ECDL och CRM Personlighet: . Som person är du social, flexibel, initiativrik, handlingskraftig och en "teamplayer" med en stark proffesionalism . Du är extremt professionell mot alla internt och externt och mot medarbetare och kunder . Du har lätt för att samarbeta med andra och är prestigelös samtidigt som du har ledaregenskaper för att driva ett team . Du ska ha förmågan att periodvis arbeta i ett mycket högt tempo och samtidigt hålla deadlines . Engagemang, målmedvetenhet, ansvarstagande och självständighet är egenskaper som vi värderar högt i kombination med kreativitet, förmåga att strukturera och organisera samt förmåga att prioritera.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Nathalie Johansson
0858804337
Christin Rach
Konsult Andreas Stenlund
08 588 043 59
Konsult David Albenius
08 588 043 88
Researcher Carolina Osterman
0858804308
0704506006
Researcher Carolina Osterman
08-588 043 08
070-450 60 06
Rekryteringskonsult Mari Jehrlander
08-588 043 67
Rekryteringskonsult Ulrika Lind
0858804306
0704506004
Researcher Carolina Osterman