OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
HDK-Valand bildar tillsammans med Högskolan för scen och musik Skandinaviens största konstnärliga fakultet, med en unik bredd av konstnärlig utbildning och forskning. Vi ligger centralt i Göteborg och har ett nära samarbete med lokala och regionala aktörer samt ett brett internationellt nätverk och många internationella samarbetspartners. Vårt mål är att bilda Skandinaviens största och bredaste konstakademi, vilket kommer göra vår röst starkare i såväl svenska som internationella sammanhang och attrahera starka forskare, lärare och studenter. Tillsammans skapar vi en dynamisk, utåtriktad och internationell miljö och en god utgångspunkt för utbildning, forskning och samverkan i framkant.
Besök gärna vår webbplats för mer information om HDK-Valand: www.hdk-valand.gu.se
HR-funktionen på HDK-Valand tillhör den administrativa enheten tillsammans med utbildning-, forskning-, ekonomi-, kommunikation- och myndighetsstöd. Inom HR arbetar idag en personalhandläggare och två personaladministratörer. Personalhandläggaren utgör ett strategiskt stöd till institutionens chefer och personaladministratörerna fungerar som operativt stöd i diverse HR-frågor. HR-funktionen på HDK-Valand har ett nära samarbete med personalsamordnaren på Konstnärliga fakulteten samt HR-kollegorna på Högskolan för scen och musik (HSM). Vi har även ett nära samarbete med andra funktioner inom institutionen.
Vi söker nu en tredje personaladministratör till vårt team och erbjuder dig en kreativ och stimulerande arbetsmiljö där samarbete kännetecknar vardagen.
Arbetsuppgifter
Arbetet som personaladministratör innebär att vara operativt HR-stöd till några av våra enheter enligt gemensamma processer och rutiner. Arbetsuppgifterna innebär rekrytering, onboarding av ny personal, administration kring ärenden under pågående anställningar och granskning av ärenden i lönesystem. Arbetet innefattar även ta fram HR-statistik, kontakt med andra myndigheter, administration kring svenska och utländska gästföreläsare, handledare och annan tillfällig personal samt administration kring anställnings avslutande. Därutöver, gemensam utveckling av rutiner och arbetssätt inom HR. Att vara ett stöd och erbjuda rådgivning till chefer och kollegor är en viktig del i vårt arbete.
De två andra personaladministratörerna har samma arbetsuppgifter men mot andra enheter.
Vi erbjuder dig en bred roll med möjlighet till fördjupning inom vissa områden eftersom vi arbetar med frågor som berör hela HR-området. Arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid.
De system vi arbetar med är bland annat Primula, ReachMee, Retendo, Office 365, Teams och Zoom.
För att se den fullständiga annonsen och söka tjänsten besök www.gu.se
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.